Dålig uppdatering....

Jo, tack... ibland rullar livet på så fort att man inte ens hänger med att slå ner några rader på bloggen....
Men även om jag inte hinner skriva så mycket idag heller så kan jag i alla fall bjuda på lite bilder som tagits under våren som gott,
så låt det väl "smaka" (konstigt ordval men kom inte på nåt bättre)
Har varit i Skåne på kurs och lärt mig grunderna i tävlingsnaglar;
l
Hela gänget som numer kallar sig
TEAM REQ SKÅNE
(fast Sylvette och jag är "aliens" i gruppen och vi har dispens)
Vi lyssnade "härmade" och nervöst blev vi utsatta för en provtävling...
oj oj oj  va nervöst och första timmen hörde jag bara någon gå bakom mig och sa "ANDAS"... axlarna va strax under öronen....
här en bild i full färd att putsa glasen före
sicken tur att Sylvette dagen innan satt en hand på mig (och jag på henne men den glömmer vi) och jag hade sugit av mig som en svamp av tips
Första kvällen avslutades med vin och öl, tapas och vitlöksbröd på restaurang Två kockar i Staffanstorp, så här glada va jag och Petra Andersson
Hur gick då provtävlingen?
Jo tack min tålmodiga modell fick dem nedfilade och gick hem med dessa naglar som hon själv tyckte va jättefina....
(och som hade vissa plus enligt domare Karin Ström)
Dag två fick vi faktiskt även se vår otroligt kompetente "lärare" eller Master...
Karin Ström
Att Majlo va i himlen, det e en annan historia, nästa gång ska jag snabbt sticka fram min hand....
Aldrig förr har jag fått så mycket tips och knep och istället för att visa och så ska man härma så gav Karin "hands-on" tips sittandes brevid när man själv styrde över penslar och material
Det finns så många  tjejer som är duktiga på det dom gör men det är verkligen en konst att faktiskt på ett pedagogiskt sätt lära ut det man kan...
Älskar dig Karin det vet du....
Vi stod alla som "hökar" törstiga efter kunskap...
Så här är nästan hela teamet som ni snart ser på en tävlingsarena nära er...
Men vi ska träna träna och träna först....
Nej nu måste jag skynda, näste kund på väg in...
Men nu är jag på gång igen
Todelooo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0