Intensiv semester

Aldrig trodde jag det kunde va så hysteriskt intensivt att vara ledig....
Här flänger man från den ena landsändan till den andra
Däremellan mellanlanda i hemmet och tvätta (sex maskiner), packa ur, packa om, vattna blommor och försöka sträcka ut sig i den egna sängen....
Var har vi varit då?
Jo, "den lilla familjen" mamma-jag, pappa-Gary och sonen Stewen har invigt särbons nyinköpta husvagn (Knaus)
och körde först och främst till High Chaparall
Efter den trivsamma leken "sätta upp förtält" så sov vi och gick dagen efter i fyra timmar bland krutrök, massa irriterande "miniatyrer" och vi såg bland annat en härlig western show som storyn i och för sig inte va så mycket att hänga i julgran men ack va fint och vila ögonen på dessa vackra hästar med deras fina pojkar i sadlarna...
Yummi, mums...
Två nätter mitt bland alla konstigt klädda människor på HC camping så bar det iväg till nästa stopp...
Så nu kan man inte längre säga att man aldrig varit där...
Oj oj oj va många hysteriska shoppingtokiga människor med dessa otroligt dumt konstruerade kundvagnar...
Eller håller ni inte med?
Kundvagnarna är konstruerade att absolut kapa hälsenorna på den framförvarande person som inget ont ananade går framför.
Även här var det fullt med miniatyrer - Nej jag behöver inte tycka om andra barn än mina egna och självklart mina barnbarn... "mina barn, andras ungar"
Precis som dottern sagt så visst va det låga priser, men inte på allt.
Trots det så blev vagnen ganska välfylld och Gekås kunde inkassera närmre fyratusen på vår shopping....
En sak denna resa faktiskt skapade något positivt är den att jag troligen inte rört på mig så mycket det sista halvåret som jag gjorde på dessa fyra-fem dagarna...
Ullareds camping kan jag absolut rekommendera, vi låg tillräckligt nära servicehus och hade bra mycket bättre plats än exempelvis Majlo med familj som kommit till campingen dagen efter oss.
Kunde ju inte låta bli utan tog en promenad bort till henne dagen vi skulle åka,
jag hade nog tvekat om jag i förväg fått veta att det va åtminstonde två kilometer att gå bort till hennes förträffligt imponerade ekipage och att jag efter sagt hej och kramats en stund skulle gå tillbaka i regn....
Men men...
Nu va sonen riktigt trött på alla intryck och ville inte annat än hem till fiber-internet och alla fördelar som fanns i hemmet...
så vi körde hem
och nu är jag här, tvätthögarna (rent men osorterat) ligger sprida över hela lägenheten,
sonen ska inte med till nästa camping som vi åker till idag
Jag har inte packat, inte handlat hem mat till sonen, jag har inte ännu duschat så....
hur ska jag hinna?
Längtar till semestern är över och jag åter vet att jag får sitta och göra det jag  tycker är roligast...
Men före det sker,
så ska jag åter iväg till dottern i Malmö
för det ser väldans lustigt ut
att ha en microvågsugn och en Ikea kasse fylld med diverse
livsnödvändigheter som jag införskaffat till henne...
En del från Ullared,
en del från....tja, det finns faktiskt andra sätt att shoppa.
Men nu får jag lägga på ett kol
strax drar Gary in handbromsen för att hämta upp mig
och min stora fasa börjar då sonen inatt ska klara sig helt själv....
Vojne vojne, hur ska detta gå?
Min lilla Drutt....
Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0