Ett paradis som kan uppfattas som h*vete för andra

Välkommen till Vita Sands Camping
Här är det nyrenoverad kiosk med både pommes och glass
Jo, semestern fortsatte mot Vita Sand som Gary redan i maj hade testat för en helg
Själv kände jag bara till den som ett så kalalt "paradis" för några som hade sin vagn uppställd för hela säsongen.
Så... utan några som helst förväntningar åkte jag med
Och platsen vi fick va fin, här är vår utsikt
Skönt att åter kunna se mitt kära Kalmar sund på så pass nära håll att man även känner doften av tång och vad Gary kallar Släke.... jo, han e uppväxt på en annan ö... så vissa språksvårigheter har han ju så klart...
ett annat helt onödigt ord har han försökt lärt mig och dottern
FÄRIST
vad det e?
förutom att det är ordet som jag och Caroline skriker ut så fort vi åker förbi Borgholms SlottsURIN (nej det ordet är DeDes påhitt)
Jo, Färist kallas de spår som bönderna lägger ut vid in och utfarter som en dum kossa inte går över....
Tänk, där kom mina kära kor in...
Nåja tillbaka till Vita sand
efter en skön lugn promenad framåt kvällen då jag spejat lite för att eventuellt se några kända ansikten så hittade jag inte bara trevliga Kalmariter som sov här men jobbade inne i Kalmar.
Ett förtält som vi passerade tror jag fick söka läkarhjälp efter att hakan trillat ner på bröstet och nacken vridit sig ungefär som på Linda Blair i den välbekanta filmen Exorcisten....
Men ingen hade roligare än jag....
Tänk att vissa personer tror så hårt på sina historier så när verkligheten kommer in i deras "paradis" så kan det helt plötsligt förvandlas till något som styrs av guden Hades....
Men jag är för att stanna, åtminstonde för några dagar.
redan första kvällen bjöd sundet på denna vackra syn
och vi såg minst 30 svanar senare på kvällen...
Första morgonen tog vi det lugnt och när det va dags för mellanmål så intogs den vid den lokala "bodegan" även kallad Minilivs...
vi hade glömt lite ditt och datt och min oro för den ensamvarande sonen hemma fick oss att vända till Nybro en liten sväng, så jag kunde fixa nailsen
(jo, receptionen har en hög med mina visitkort, konstigt att det inte låg några andra där redan)
å så krama sonen och vända åter till beachen
Så kvällen blev det nagelsalong i förtältet och jag vill härmed varna alla nagelbrudar att inte göra det i den taskiga belysning och med dessa störande föremål på bordet;'
Men då jag ganska snabbt insåg vad jag gett mig in på så blev det bara en hand fixad, jag e ju trots allt på semester.... och nej, behöver inte skämmas, det visar bara på att med ordentliga verktyg så e det omöjligt att misslyckas....
Nu idag blev det auktion på Binga gård vid Hossmo
Där träffade jag för övrigt en annan importerad nagel-????
hon stod verkligen ut från mängden för hon va den absolut säregna kvinna med paljettprydd topp, vita upprullade shorts, sandaler med remmar långt upp mot knäna och alla dessa tingel tangel kring armar, hals och armar...
Jo, hon syntes men inte blev jag imponerad av hennes händer.... nåja...
En annan manlig bekant va betydligt trevligare att träffa
hans namn är visst Totto och han klär både i shorts och kostym....
Så vi skulle inte handla nåt...
vojne vojne....
Nåja "bonna-brännan" fick vi på köpet och imorgon är det åter en dag i solen.
Sen bär det iväg så h*vetet åter kan bli någons paradis
jag lämnar dock Gary ett par dagar till här i vagnen
Tills nästa gång
Todelooo
Ine
Och visst e det vackert
sundets blå färger aldrig ser det lika dant ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0