Snart en kort ledighet



Visst att jag har världens roligaste jobb men...
ibland e det skönt med en "time-tipp-out"
på torsdag förmiddag är tanken att jag tillsammans med <3-vän och son  åker till Uppsala så sonen kan medverka vid UpCon och jag och <3 vän kan njuta av hotellservice och roa oss lite i gamla hemtrakter.
Hoppas på att kunna träffa minst tre kolleger i huvudstaden och kanske kanske
får jag med mig ett provkit i nytt material med mig hem...
Tills det är dax, fortsätter jag att göra mina kunder nöjda
fransk manikyr är som alltid favoriten såhär på försommaren
Men ibland kan man göra en liten twist på det franska....
Ovan har ni en bild på fransk manikyr med hjälp av gel
och nedan en lackning med twist på naturlig nagel


Ikväll hoppas jag att kunna fixa mina egna händer men det återstår att se om det blir någon tid och ork över....
Tills vi ses/hörs igen
Glöm inte olja
min favorit just nu är


Den finns hos mig och dem som säljer NSI, doftar underbart och fläckar inte kläder...

Todelooo
Ine


Kommentarer
Postat av: maria

När man läser i din blogg så framställer du dig som väldigt kunnig och proffsig på naglar.

Men när man ser dessa bilder så blir man nästan rädd.. Ser inte ut som en utbildad nagelteknolog/terapeut med lång utbildning gjort dessa...

2011-09-20 @ 13:10:04
Postat av: Ine

Hej Maria,

jag blir alltid glad över kommentarer på bloggen men visst e det tråkigt om du fått intryck av att att jag ej är utbildad.

Mitt mål är alltid att få kunderna nöjda, vilket jag (nästan) alltid lyckas med.

För att du och kanske någon annan som oxå ifrågasätter min utbildning kommer jag snarast att lägga ut en del av mina diplom här på bloggen.



Då jag anser att alla har rätt att tycka vad de vill och att jag uppskattar folk som vågar stå för de det säger så väljer jag inte att "fegt" bara ta bort din kommentar utan låter den självklart ligga kvar.



Vilken tur att smaken är olika.

Mvh

Ine

2011-09-21 @ 13:08:24
URL: http://tjugotrea.blogg.se/
Postat av: Leila

hej Ine.

Nu reagerar ja också.

Ja tror att det som maria menar är att naglarna inte är korrekt uppbyggda. Man ser kanterna från tippen vilket ger intrycket att du inte har filat ner eller lagt tillräckligt me material ovanpå.Det ser ut nästan som ett "hack" mellan nageln och tippen men att du har försökt gömma det med dekorationer. Mittersta naglarna ser ut som skidbackar Jag själv är också utbildad nagelterapeut och tyvärr så är det allt för enkelt att bli utbildad i det, personligt tycke! Det behöver inte betyda att man är en klockren nagelterapeut.



Hitta din blogg på nagelbilder.se och sett att även du har klankat ner på andras verk så självklart borde du kunna stå upp när man får lite negativ kritik.



Får jag lov o fråga om du bor i en småstad?

För oftast är dem tacksamma för ett set naglar oavsett vad för att känna sig feminina eller fina om naglarna för att dem inte är nöjda med sina egna.

T.ex i Göteborg så håller man inte standarden så kan man lika gärna lägga ner verksamheten och köra det som en hobby.



Vilken tur att smaken är olika!



Mvh Leila

2011-09-21 @ 17:00:42
Postat av: Ine

Hej igen,

kort kommentar innan jag återgår till jobbet som nagelteknolog...

Mittersta bilden är inga byggda naglar, formen och skötseln av naglarna görs av kunden själv som enbart vill ha hjälp med dekorationer.



Lovar att återkomma när jag hunnit titta på era kommentarer.

Ordet e fritt och jag är självklart öppen för konstruktiv kritik.

Mvh

Ine

2011-09-21 @ 17:08:55
URL: http://tjugotrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0