* * * * PRISER * * * *NAGLAR* * * * TIPS/RÅD & MYTER* * *

Får så många förfrågningar så enklast är väl kanske att göra så här.

Här följer lite priser och tips/råd om hur du sköter dina händer/naglar

Håll till godo och hör gärna av dig om du har frågor eller vill boka tid.

 

Har du CSN-kort? då har du 10% rabatt...

Välkomna!

Ine 076 13 99 612



 PRISER NAGLAR;

  • Minimanikyr 250krfil/form och lackning
  • SPA manikyr 500krsom ovan samt handbad, scrub och massage
  • Förstärkning 625krav egna naglar, inkl lackning (en färg)
  • Förlängning 775krnaturel/vit eller mönstrad tipp inkl lackning (en färg)
  • Åter fyllning 350krinkl en skadad tipp exklusive lackning
  • Nagelsmycke 100kr 

 

  •  Extra kostnader som kan tillkomma vid återfyllning;
    • Lackning, en färg 50kr två färger 75kr
    • Ersatt skadad tipp 40kr/st
    • Högglans eller glitter material 100kr
    • Dekoration 10kr/st
    • Borttag av eget lack 40kr
    • Borttag av konst-material lagt av någon annan än oss 350kr
    • Om du vid återbesöket saknar 6 eller fler tippar så anses det och kostar som ett nytt set

 

 

Vi ger en veckas garanti på vårt arbete men det förutsätter ingen omild behandling av händerna

 

Råd och tips och myter....

 

Olja dina naglar dagligen minst 2 ggr, med en vegatibilsk olja. Vi kan rekommendera en som passar just din nageltyp då du besöker oss.

Remover skall vara aceton och oljefri, du bör ej använda remover mer än en gång i veckan.

Se dina naglar som juveler, ej verktyg eller skohorn. Nycklar till nyckelknippan - det är och förblir ett mansgöra.

Peta inte på material eller under naglarna, använd nagelborste

Använd handskar när du är i vatten eller i trädgården, vanliga trädgårdshandskar räcker inte vid trädgårdsarbete. Har du svårt att få tag på plasthandskar så köp av oss.

Använd knogarna till alla typer av tryckknappar. Det gäller såväl på kläder såsom exempelvis toalett, fläktar, bilvärmereglage...

Akta dig för att bli riktigt kall, risk för sprickor. Vissa material är känsliga mot snabba temperatursväxlingar så därför använder vi oxå handskar eller vantar på vintern.

Försök aldrig dra bort materialet själv, du kan skada dina egna naglar ganska så ordentligt.

Bryter du ofta naglarna är de för långa! Kom in till oss så fixar vi ett servicebesök där vi filar form och längd.

Tro inte annat än att  ett vant öga kan se skillnad på om material lossnat eller om en "brytning" har förorsakat en tippskada...

"Material x är bättre än material y"  -NEJ nej nej, olika material passar olika personer, därför ber vi dig fylla i ett kundkort när vi möts första gången, och även ställer en  del frågor så vi kan välja och rekommendera ett material som passar just dig. 

"Mina händer måste va de fulaste i hela världen" -tro mig.... vi har sett det mesta.....

 

"jag är nagelbitare och då är förlänging inget för mig" - JOMENVISST ÄR DET DE!!!!!

Vi tar gladeligen emot nagelbitare som bestämt sig för att sluta

 

"Jag går redan till en annan teknolog och det är farligt att byta" - Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh?????? skitsnack!!!!! Har du alltid gått till samma tandläkare? Frisör? eller är det oxå farligt?'

 "Jag fick ett  set satt på salong x och de lossnade efter 2-3 dagar" - gick du tillbaka och pratade med salongen? om inte - varför???? vi är inte bundna till ett material utan väljer det som passar din vardag bäst. Skulle vi valt fel material så konverterar vi självklart dig till något som passar dig bättre. I extrema fall så gör vi provnagel före vi sätter hela setet. Allt för din bekvämlighet.

"Jag jobbar i kök och får därför inte ha något på naglarna" -okej, du jobbar med mat? Personligen så HOPPAS JAG att du har handskar på dig när du rör vid mat jag ska äta, vad spelar det då för roll vad du har på naglarna? är det inte som i vården att det är RENLIGHET som är viktig?

"Efter att man haft tippar så måste naglarna luftas" QUE???????? jag har då aldrig lagt märke till att mina naglar har vare sig gälar eller lungor att andas med..... är materialet proffsigt lagt och borttaget så finns inga hinder för att lägga ett nytt set direkt efter borttag.

 

"Varför har ni personliga filboxar till alla kunder?" Enkel anledning, våra kunder uppskattar vårt höga krav på hygien och det skulle bli för dyrt att ta nya filar för varje behandling. För att bara tanken på att flera kunder skulle använda sanmna fil gör oss inte bara upprörda utan faktiskt lite äcklade....

 

Kom in så berättar vi hur vi kan hjälpa dig!!!!! 

     Ine & Caroline

    076 13 99 612


Kommentarer
Postat av: Caroline Carlsson

Du gör dina kunder så himla fina och du kan verkligen allt om naglar. Jag rekommenderar verkligen Ine som sin nagelteknolog. Å jag har varit hos olika nagelteknologer och det är inte alls farligt att byta så det är bra snack. Hon gjorde mina naglar jätte fina och är verkligen nöjd med Ine. Just nu har jag inga tippar, men jag håller på att spara ut till långa naglar och när som växt ut ska jag boka tid hos Ine för förstärkning.

Kram Caroline

2010-10-04 @ 13:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0