Tristans pappa har ordet;

Många med mig vet att min son DeDe envist håller sig borta från Facebook och bloggvärlden.... men det behöver inte stoppa mig från att lägga in hans egna historia från dagen då han för andra gången på mindre än två år blir pappa igen..... 


Kl 2 på fredag morgon lägger vi oss för att sova. Runt halv 3 väcks man av att Sandra ropar ut att vattnet gått.

Vi går upp och börjar ringa Sara "barnvakt" som måste jalla jalla för att vi måste iväg FORT!

Sandra har verk på verk och det är inte lång tid kvar.
Jag ringer 112 och ambulansen kommer strax efter att Sara kommit med Taxin från Jakobsberg.

Sandra ligger nu i soffan och har ont.
Ambulanspersonalen ser hennes tillstånd och förstår att vi inte kommer hinna till sjukhuset.
Dom säger det inte rätt ut, men jag förstår att vi får förslösa barnet i hemma.

Froté lakan filtar handdukar och kuddar flyger ut i vardagsrummet.

Sandra får mer eller mindre panik och försöker slita sig från soffan, men vi lugnar henne och krystvärkarna kommer igång.
Jag som försökte hjälpa Sandra var nog mer nojjig över hur vår nya soffan skulle se ut när vi var klara. Fick helt enkelt fatta att det inte var viktigt just nu utan bara att få ut barnet.

Jag får agera assistent och efter ca 40 min så kom Tristan ut!
Klockan var då 05.20 och grannarna måste ha trott att det sker ett mord i vår lägenhet.

När vi städat upp allt så åker vi in till Danderyds sjukhus och där pachar dom upp Sandra och Tristan får ett personnummer. Jag somnar ett tag med Tristan sugandes på mitt lillfinger och vaknade av att vi skulle upp till sk BB Hotellet.

Nu sitter jag här i sängen med Sandras Laptop och Sandra ammar.
Pratade med Stacey i telefon och kommentaren till det som hänt var att det var Rambo=)

Sitter och väntar på att Sara och Elias ska komma och hälsa på, vi får nog stanna här till imorgon kl 12.

Jävligt stolt över Sandra som klarade det galant och väldigt stolt över att ha en liten son till!

BTW. Soffan överlevde med bara ett par små pytte fläckar som gick lätt att tvätta bort med div medel.


och resultatet då.... ska ordna bild - någon trodde de kunde men det va ju bara paint.....hmmmm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0