sko-ttning och powerstinna ynglingar


Snart ett år gammal bild och jag saknar våren!!!
Denna transportsträcka som är kvar fram till sol och värme är ju rent av för j*vlig!!!

igår kom jag ens inte ut med bilen från parkeringen!!!
Har precis börjat vänja mig vid lyxen att inte behöva bry sig om skottning och nu har jag mer än vad som är sunt börjat irritera mig på hur andra sköter sin skottning,.....

Hur fasiken tänker NBAB?
Okej, vi sätter en tonåring i traktorn och låter han sköta skottningen av gångbanor och parkeringen för våra hyresgäster- JA det gör vi!
Tonåringen som i och för sig är en söt pojk säkert med hjärtat på rätta stället och älskad av både mor och far - men....MEN ..... M   E   N   
För när kan man sätta en så stor och mäktig och stark maskin som dagens snöskottar-traktorer är i händerna på en tonårig kille endast utrustad med hörselskydd så han varken hör biltut eller promerande förbipasserandes vädjan om att se sig  för även när han backar????? NEJ DET GÅR INTE::::::::......

Doh!

När jag först mötte honom, stannade bilen efter att försiktigt tutat utan reaktion, jag hoppade ur för att kvickt hoppa åt sidan (ja jag lekte faktiskt lite smågrodorna) för att ej bli påkörd och när jag väl var framme vid honom så knackade jag på hans framruta (det är sant jag fick gå intill honom) innan han lyfte blicken från skoveln och försiktigt log mot mig....

Denna gång frågade jag endast om han kunde tänkas ta bort snön på parkeringsplatserna så vi kunde köra in utan att riskera slira in i varandras bilar.
Utan  att lyfta hörselskydden så    nickade han och gjorde tummen upp. Troligen förstod han mitt teckenspråk för jag tror inte han hört ett smack.....

Nåväl, jag "talade" hans språk och log med tummen upp när han var klar.
Allt frid och fröjd - fram till ytterliggare två omgångar med mer än 3 decimeter snö kommit.....

Denna gång har de helt struntat i våra parkerade bilar och nu låg det en halvt-tinad snövall som var åtminstonde en halvmeter hög och därifrån ska man ratta  ut bilen utan att slira och då halka in i bilarna som trångt står i fickorna brevid...... DET GICK INTE.

Jag försökte och försökte
kollade att jag hade tålamod och bra belysning
och försökte igen och igen
fram och tillbaka fram och tillbaka
Caroline puttade för glatta (haha) livet

allt medans snöskottar-traktor med tonårig power-stinnad yngling kör och packar snö på parkeringen brevid,
helt ovetande (eller nonchalerande?) om  att det finns kvinnor i nöd några meter bort....... ÅHhhhhhh

Caroline kör och jag puttar, spottar och svär....

Till slut - kom vi loss.....
Men fy attan va trött jag e på denna jäkliga vinter....
Med eller utan skottning

Nu vill jag ha äckligt slaskväder i två veckor och sedan
SOMMAR OCH SOL

för det är jag värd
så det så


Toodelooo

Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0