Stök - stök - och lite annat

Samtliga bilder nedan är lånade från Nailsystem.se samt MaryKay.se och deras hemsidor.

 


Det är verkligen högsäsong för oss som sysslar med att ge damer (och herrar) i vår omgivning en extra liten "bling" på tillvaron.....
ibland kan jag undra varför andra salonger då väljer att bjuda in oss kolleger på så kallade "nyhets/utbildning/jul-träffar", har inte de oxå mycket bokat?

Nåväl...
jag har fortsatt att ta emot mina kunder hemma och det gör faktiskt det att jag har lite extra tid för att pynta även hemmet.... HA HA HA
Nej, här är inte pyntat.... det är långa steg upp till vinden för att hämta ner kartonger med julstjärna, adventsljusstakar och tomtar...
så lite grand har det blivit häri lägenheten men inte mycket.

Här pyntas det mest med akryl burkar (och ibland dofter)

Nagellacks dofter luktar gott....
men enligt sonen är det inte så det ska lukta i  ett hem inför jul...

Vi ska fira julafton här
Den 22a efter 17.00 (ja ni läste rätt) så ska jag och Gary (min före detta make) julhandla all mat som jag får äran att själv tillreda den 23e för att intagas den 24e............

Usch och fy och bläääääääääääääää
han har aldrig varit bra på planering men det här tar väl ändå priset?
Nej dax för en bild till så jag kanske blir på lite roligare humör;

 

Nej som sagt planering är inte Garys starka sida...
Huset han köpte i juli, skulle va inflyttningsklart i oktober, i oktober tror jag visst att det va något sådär tömt och renoveringen började väl ta form några veckor senare. Inflyttningen skulle då ske till första advent sa han....(vi får väl se tänkte jag), första advent kom och gick och nu var inflyttningen satt till 15 dec (jaja tänkte jag men sa fortfarande inget) NU skriver vi 15 dec och han tror att toan, köket och vardagsrummet hinner bli beboligt till jul eller mellandagarna.... (Ine börjar småle utan flera inre kommentarer)

SÅ, eftersom han nu även står för planeringen av julen - fastän att vi firar den hos mig - så kan jag tänka mig att hans sista julklappsinköp sker någon gång framåt valborg.... då kanske vi kan börja ana hur hans hus kommer se ut...

Men, jag ska ju inte bry mig egentligen.... men det är klart man gör....

Fortfarande är ovanstående tippar de jag använder mestadels numera...förutom på nagelbitare då en tipp med liten så kallad trottoarkant fungerar bättre.

Mellan kunderna och även ett stort samtalsämne med kunderna har blivit hudvård och då måste jag ju passa på att visa en bild på produkter som jag använt sedan 2005 och varmt rekommenderar;


Hör av dig till mig om du behöver någon konsult...
Så här i Emmatorp serveras ingen toddy utan vi tar en sådan här istället;

och fortsätter nu att blinga och göra tjejer fina,
de som vi ej hinner med före jul
får vi lösa in presentkorten på
kanske imellandagarna?
kanske efter nyår?
När kommer du?

Todeloo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0