Det är kallt inte bara ute....

Det är nästan köldgrader inne på salongen....
ett litet element ska värma hela den stora butiksdelen i lokalen jag hyr sedan tre år...
Tidigare år har elementet längs med och under det jättelika skyltfönster hjälpt till att värma men
nu när det lagt (varför?) så sägs det att det ska va så här....


Jag har haft konvektor element men är lite rädd att lämna det på nattetid och när man sedan kommer
och öppnar dörren ut emellanåt så blir det snart outhärdligt...
kanske inte att  sitta och vänta men att jobba med händerna...

Så vad gör man?
Jag har bokat om veckans kunder och de flesta  har faktiskt accepterat att istället ses hemma hos mig,
jag har alltid haft en liten uppsättning av "måste-ha-hemma-ut-i--fall-att" så det va bara att fylla på med lite fler filar
tomlådor etc så har jag  nu suttit och arbetat med kunder i mitt vardagsrum;


Det är ingen som sagt annat än att det varit jättemysigt så lite  sugen på
att tacka nej till den nya mindre lokalen jag skulle fllytta till första januari är jag nog....

Men det är för tidigt att säga något än...
jag har alltid annars varit emot att ha verksamheten på hemmaplan
så det va väl  därför värmen blev som den blev i lokalen...
bara för att ge mig en köld-knäpp på näsan och inse
att hemma är bäst....

Nåja, så här ser det ut när kunden kommer hem till mig;

och självklart får utvalda trogna stamkunder behålla exemplaret av
"Naglar i Norden" som ligger för dem att bläddra i medans Ine arbetar....
de finns de som sedan går hem
lägger ett omdöme på Rejta.se  (hur kul som helst)
och även registrerar sig på min andra hemsida;
www.harrine.bravin.marykay.se

Titta in på dem du oxå...
Vi hörs
och tills dess
Toodelooo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0