En fredag, en bra dag



Idag var en bra dag!
I dag var det en skön vårdagvårskorna åkte fram, har så många snygga skor som fortfarande ligger oanvända så det känns extra skönt att låta stövletter och grova skor vila idag...
Hämtade Josse och vi åkte in till salongen, en ministärk och lackning senare så var vi precis färdiga när nästa kund kom in genom dörren - bra timing!
På grund av tidsbristen så lovade jag att ta med fransfärgningen hem så hon kunde komma förbi runt åttatiden ikväll och bli snygg om fransar och bryn...

ÅK var för mig en ny kund som ville unna sig lite vardagslyx och vi fixade vita tippar med standard akryl och lite bling....
Sen hastade jag iväg, hade ju tid och passa hemma... i all hast åkte jag ifrån min mobil!!!
Den ligger nu alldeles ensam kvar på salongen, grannarna undrar väl varför 2½mäns signaturmelodi ljuder från betongväggarna.... de kan väl aldrig gissa att det "bara" e min mobil som ropar på sällskap?

Haffade liten stund med min hyresvärd i förmiddags oxå, smygtittade på en tvåa högst upp i huset där jag har salongen i lördags och ville prata lite om den.... det visade sig att han även hade en etta lite längre bort i byn (ja Marita det heter stan men jag är inte riktigt där än), letar ju febrilt efter boende till hösten till dottern... nåväl, jag blev lovad att få titta även på ettan och nu hoppas jag att den har balkong... håll tummarna för när jag senare under dagen pratade med dottern så låter det än så länge som vi är på samma spår när det gäller hur centralt det ska vara och vad som ska vara tipp-topp och vad som kan göras avkall på...

C dyker upp runt den 20 april, lagom för att förbereda mässan jag ska ställa ut på den 26 april - kul att bli efterfrågad av mässarrangören!

Väl hemma så såg jag lite förvånad att maken faktiskt hunnit hem före mig, men så var ju faktiskt planeringen.
Kastade in prylarna, kastade i mig ett par Digestive (hade inget mer än frukostmackorna i magen) och förberedde ankomsten av mötet....,å så ringer telefonen....hon är försenad....åker från Nybro nu...en kvart före hon skulle vara här...
Min första tanke var att jag hade haft tid att köra runt kvarteret och hämtat upp min stackars ensamma mobil.... (för jag upptäckte ju redan när jag lämnat parkeringen att den ej var med) men men...

Nåväl, jag och maken fick en pratstund och innan vi visste ordet av så kom CS och mötet gick bra, alldeles utmärkt faktiskt, så bra så vi ska ses igen om en vecka redan... det händer saker och jag är ledsen om jag fortfarande är förtegen om vad det handlade om men en del saker är mer ämnade att hålla inom familjen, eller hur?

Mötet över, kaffet uppdrucket, muffins och sirapskakor uppätna (ja, det var jag som hade bakat) och maken for iväg för att göra några timmar till på jobbet, jag hänvisades till köket för man måste ge sina barn mat varje dag - kan ni tänka er?

Posten hade lämnat en jättekatalog med nagelprylar till mig på salongen.... jag tog min tallrik pasta, köttfärs och ostsås och läsglasögon i sköna tevefåtöljen och gissa vad jag kan shoppa!!!! hej och hå!!! men bara i fantasin....
Men man får så mycket inspiration av att kolla bilder, upplägg etc och jag måste ju snart skylta om i fönstret....

Strax efter åtta kom så Josse och en av hennes döttrar Lollo, då jag redan sabbat dagen med att röka så tog vi ett bloss och jag övertalade mor och dotter att även Lollo skulle få sina fransar färgade. Jag är så stursk!
In och ska blanda färgen....hmmmm....det var inte bara mobilen jag glömde....för att blanda färg så måste man ha väte....den stod kvar...på salongen...tre mil bort... och Josse åker på första solsemester imorgon.....suck...

Men
det var i allafall
en härlig vårdag idag
och jag var klädd i
vårskor
och
lila tights

Imorgon ska det oxå bli varmt, min salong öppnar klockan 10 med först en kund jag nästan trodde jag tappat (MB), blev så glad när hon ringde och sa att nu var det dags igen!
Halv ett kommer AN, det är den enda tiden hon kan passa hihi... för hon svängde förbi och ropade genom rutan att hon behövde mig.... det visst jag ju...

Dagen är nästan till ända då jag läser mina kommentarer
Åh va glad jag blir
och varmare än vårsolen.
Både Johanna och Marita - PUSS på er!!!
och kram till er andra!

Å Morgan åkte ut från Let's Dance... var det rätt?
Nej!!!

Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0