Idag fick jag blommor.... rosor faktiskt :-)

"Jag fick blommor på salongen idag" sa jag med så där lagom högfärdig ton till maken idag...
"Vad trevligt, från vem då?" undrade han
"Gissa det du"... sa jag med glimten i ögat
"Från en hemlig beundrare?"
"Men då skulle han/hon vara hemlig eller hur? Men vad skulle du göra om jag hade en sådan?"
"Ja, jag får väl komma och visa musklerna"

Med ett halvt fånigt halvt stolt leende svarade jag; "Nej det var bara Inge... jag menar Ingela"
Men lite kul var det ialla fall...för helt fel att det var en man med i bilden var det inte för lillbebis á lá salongens maskot var ju med, sen att han bara är cirka 6-7 månader är en annan sak, eller hur?

G har besiktat pärlan idag - min renault. De blev så imponerade av min lilla pärla så de ville se den igen inom en månad... konstigt de borde väl ha fullt upp med alla bilar som ska besiktigas? Men min bil är en pärla så jag förstår om de vill träffa henne igen... ska nog fixa till den lite på Liljas först bara - så den kan flirta extra med ny gul färg på blinkersen....

Jag hade öppet idag, förstod ni kanske med tanke på att Ingela kommit, det blev en liten uppdatering på läget - det var ett himla tag sedan vi sågs och hujedamig vad det hinner hända grejer.... men vi ska nog ses igen på torsdag eller nån annan dag igen. Min städning fortsatte mellan kunderna idag, jag möblerar om samtidigt för det är mycket roligare att städa om man samtidigt möblerar om alla prytlar, hihihi... kan man inte hålla struktur på sitt liv på annat sätt så kan jag åtminstonde hålla struktur och ordning bland gel och acryl burkar...

Både lämnade och hämtade S i skolan och snabbt hem då han så att säga "behövde det" och ett litet mellanmål i väntan på att pappa kunde utnyttja några av de många kuponger som kommit från MC Donald... under tiden så filade jag ner min nu lite gulaktiga acryl - tog fel vätska till fel pulver i all hast sist jag fixade mina, ni vet hur det kan bli när man har tjugo min på sig? det har ALDRIG hänt förr - och nu när jag provat så kommer det ALDRIG hända igen....men men
Nu har jag min egen längd på naglarna och bara en och annan silkes-strip där olyckan varit framme och stärkta med ett tunt lager acryl, lackade franskt med mitt favoritlack från CND #168 Mother of Pearl över hela plattan.

Det stod ett paket från Karlstad på trappan när jag kom hem - det var med lite vånda jag upptäckte att jag ej fått med mina treatment lacker men så glad att äntligen ha ett fräscht ögonfranslim igen... och så hade jag fått lite present oxå, stort tack!! älskar att få prover och lull-lull av alla de slag.

Nej, imorgon är en dag som betyder hemmafix. Ingen salong, inga måsten.... ska nog fika med syrran men sen bara hemmafix som sagt.
Tänkte bara att ni inte skulle känna er bortglömda utan jag tänker mycket på hur tråkigt jag själv tycker det är att inte se några nya inlägg i bloggar jag själv följer... se mina länkar till höger i spalten...

Så nu kryper jag till kojs, vrider lampan så den ej stör maken och löser ett korsord eller två och tar min skönhetssömn.
Måste smörja in mig ordentligt för idag tog verkligen solariet - skönt att känna lite färg på händerna och ansiktet men ack ack ack va acnen blommar upp -eller kan den bero på att jag sista tiden bombat i mig massa choklad? och det lär väl inte bli bättre efter att jag förutom rosorna fick en stor påse med Dumle original idag -hon är bra söt Ingela - söt som choklad :-)

Sov gott om du läser detta strax innan läggdags, och glöm inte att kissa före sänggåendet... (varför säger man sänggåendet? jag har aldrig sett en gående säng....)

Kram
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0