Hon är på väg nu


Talade just med henne.... C...
S kom inte iväg till skolan idag och vi skulle egentligen på möte dit senare jag och maken men det känns rätt tröstlöst så G ringer och avbokar. Det händer ju ingenting och vi vet båda att det enda de säger är "ja men när han är här går allt bra, ni måste få honom hit" - skulle det göra saken enklare? av att höra att ni gör ett bättre jobb än oss föräldrar? lägga ännu mer tyngd bakom föräldrarskapet som e jobbigt nog ändå med tanke på att S faktiskt är mycket speciell....

Ärligt talat så vet jag inte vad som kan göra saken bättre, kanske dags att prova något helt annat?
Men riktigt uppriktigt mot mig själv så vet jag inte om jag fixar mer "projekt" just nu, det är fan så mycket ändå med allt.....
För ingen gör väl något åt mig? menar att om jag hade någon att dela ansvaret och arbetsfördelningen med så kanske det hade känts lättare men det har jag ju tyvärr inte.....

Syster yster var snabbt förbi innan hon skulle till Kalmar imorse, men jag valde att gå tillbaka till sängen efteråt, sov till klockan passerat tio....

Nu bär det iväg till Nybro, ska handla lite och ev hoppa inom salongen (som är stängd på måndagar) för att se om jag har någon ännu bättre salva till mina nu riktigt värkande fingrar (har filat mycket acryl de sista dagarna och har ordentligt med knappt synbara men ack så smärtande eksem).....
Vid halv tre står jag och möter upp C vid stationen, slänger in packningen i bilen och sedan solar vi några minuter.... å så hemåt för laga mat.....

Nu måste jag övertala maken återigen om att bara sitta rakt upp och ner inte är vad doktorn ordinerar en ond rygg utan att han faktiskt måste röra på sig och därmed faktiskt kan hjälpa till med hushållsarbetet.... S har fått order om att skolarbete går före datorn idag, måste kanske peka och beordra så han vet vad som förväntas av honom.... nej det pallar jag inte.....

Nu drar jag,,,,,
Hörs snart....
Ine

Kommentarer
Postat av: Stewen

Mjo det har du rätt i.

Jag ÄR speciell!

=D.

C får välja mat idag

/S

2009-02-02 @ 14:39:45
URL: http://stewen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0