Händelserik november och december

Jo visst har man känt att man levt stundom dessa två senaste månaderna....
Fullt ös halvt medvetslös har jag varit på kurs (2-3nov)  med inte mindre än tre stycken lärare som är "creme de la creme" inom naglebranschen; Karin Ström, Dawid Fowler och Stephanie Lore
 
Som min tålmodiga modell dessa dagar hade jag Kelly som förutom lät mig jobba på hennes händer dessutom tog hand om en del av mina kollegers trötta ryggar och axlar....
 
 
Kändes så otroligt inspirerande så när jag fick frågan om jag inte skulle passa att tävla i uttagningen till EM i Düsseldorf så kunde jag ju inte bara tacka nej, friskt vågat hälften vunnet
 
Så den 16 nov satt jag åter på plats i Göteborg och Karin Ströms härliga REQ Salong och slogs om poängen med tio andra som enligt mig va långt över min nivå men jag klarade det galant och hamnade inte på en förväntad jumboplats utan näst sist, inte dåligt då startfältet va otroligt starkt och många hade dessutom hemmaplan....
 
Före start va teamet Josef-Ine så här lugna......
 
 
Här ser ni mig och min modell som jag hämtade upp i Borås; Josefine Franzén som så många ggr innan hon lämnade Nybro har låtit mig få träna på henne.
 
 
Jag ser lite sliten ut men man bör ha i beatktning att jag redan här hade tampats med orolig mage och högt blodtryck i cirka tre veckor, något som senare skulle leda till att jag blev inlagd i tio dagar.... (det tar vi sen)
Mitt bidrag som kom näst sist, en del tappade polängdå jag faktiskt inte hann lacka ett andra varv.... men nöjd ändå och protokollet visade stora framsteg från första tävlingen året innan. 

Medans kollegerna tävlade i gel så kortade vi ner Josefines naglar något och lekte lite med LackGel så innan hennes hemgång såg hon ut så här; 
 
 
och här lite kort på medtävlande under Gel tävlingen;
 
 
 
Åh så va det bara hem och fortsätta öva inför tävlingen i Stockholm där härliga Reni har NSI Open
tränade gjorde jag bland annat på Idas härliga händer som tyvärr är tatuerade så att använda som tävlingsmodell funkar inte men jag är tacksam att hon låter mig träna på henne, tack IDA vi måste ses snart igen!!!
 
Det ser ju inte så illa ut men bättre skulle det bli.....
Hämtade förväntansfull Pauline i Skåne och tränandet fortsatte 
nu med Paulines skarpa blick för detaljer (men fortfarande med orolig mage)
 golvdomare Stewen va obeveklig för mammas blickar och ingen extra tid fick vi.......
 
 
 
När vi väl va uppackade och klara för start såg vårt team Paul-Ine ut så här;
 
och det som stod bakom oss va det här; 
Magen slog till 55 min in på tävlingen men det fick mig bara mer fokuserad...... 
dock stod det klart när vi va klara och jag fick se mina medtävlandes modeller att här va loppet kört för mig....
MEN etta från slutet e oxå ett resultat och så mycket tips och råd jag fick av kolleger såsom exempelvis Sari Rompanen så kändes det ändå (om än VÄLDIGT revanchsugen) som jag gick ut som vinnare
 
Här kommer resultat naglarna;
å så från sidan
 å så en till 
 
Det va nog även så att vi va ensamma om att faktiskt använda både hanskar och munskydd trots att det fanns utsug på alla tävlingsplatser;
 
och självklart är Ugglan vår egen Mascott med varje event;
 
 
Så hem och träna och öva igen och igen och igen....
allt för att det ska sitta i ryggmärgen tills nästa gång som kanske inte blir förräns i mars men då attans....
 
 
Jag älskar mitt "jobb"
men det är ganska skönt att slippa göra sina egna naglar...
Så då och då beger jag mig till kollegan i Bergkvara och kolla in mina Wa-Wa-Woom naglar nu....
"DAM" va najs de e, eller hur?
Så nu kan jag fira nyår fin och 2014 blir året jag SKA TA pokal......
Nu attans e jag på gång....
Glöm inte olja
Todelooo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0