Livet lackar vidare

Ibland, eller ganska ofta.... glömmer jag bloggen
dagarna går och många gånger så dyker anekdoter upp som jag känner
"jag måste blogga om det här"
men så gick den dagen oxå över till en annan dag
Men nu äntligen
Var ska jag börja?
Kunderna kommer och kunderna går
med ny teknik och material går jag från klarhet till klarhet
Det är otroligt kul att efter så många år av filande
fortfarande känner att det är så mycket kvar
att lära och att uppleva...
Både som nagelteknolog och som "mamma" har det hänt en hel del denna våren
Förra helgen begav jag och sonen oss iväg till Malmö för att hälsa på storasyster och även kolla hennes alldeles första och alldeles egna bostad
Snacka om att jag blev imponerad
Dels av dotterns goda smak i inredning (jo, mycket Tupperware i köket)
och av sonens beslutsamhet att faktiskt klara av långresa och boende på annan ort
Han blir väldigt ofta åksjuk och ganska stressad av nya rutiner, men inte denna gång!!!
Vi hade planerat ett litet besök hos en kollega till mig och jag handlade massa fynd till salongen
Joda, dottern plockade lite som av smågodis men många härliga nya färger i en superläcker liten flaska där både lack och pensel fyller kravet på kvalite.... till super bra pris oxå!
På vägen hem från Malmö fick vi den glada nyheten att nästa års final av ESC ska ske i just Malmö
Toppen för oss då vi redan bokat boende hos dottern.
Väl hemma tappade jag både känslan för tid och rum, kunde inte hålla isär dagarna och det är väl inte riktigt  satt sig än vilken veckodag det är...
Förutom att jag självklart håller reda på att om ett par dagar fyller jag åter igen....
wait for it
TJUGOTRE!!!!!
Förra året va det stor baluns, detta året blir det lugnt.
Finns det bätre sätt att fira sin födelsedag än att med bästa kollegan få stå och prata om sin passion naglar och även ha en heldag med bästa bästa kompis?
Ni finner mig i Bergkvara på lördag, kom gärna förbi med en grattis kram
på önskelistan står det bara;
Ett leende
det räcker gott
En annan riktigt stor önskan vore att en speciell liten kille hörde  av sig (nåja han e liten i mina ögon)
Men jag hoppas inte på det för då gör det för ont om jag inte hör nåt...
Hade varit skönt att bryta isen
Men så många gånger jag slagit numret för att sen trycka av...
TinTin
Nåja.
Vad händer mer?
På söndag
har Gary bjudit med mig på husvagnssemester
YEAH!!
Jag älskar husvagn så att få följa med e otroligt kul
sen att det underförstått ska vara jag som lagar mat, städar etc
tja, det är smällar man får ta.
Tråkigt att laga mat men ska det göras så föredrar jag gasolkök.
Vi beger oss till High Chaparall och sen kanske
men bara kanske
till Ullared
för vi har faktiskt aldrig varit där...
Vi diskuterade vad vi skulle handla där och kom fram till
Fryspåsar, för det va de enda de tjatade om första säsongen på teve...
vart det sen beger sig?
vem vet....
åh det får bli nästa gång jag loggar in för nu väntar ett avsnitt av
True Blood femte säsongen
sen ska jag möta John
Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0