Pyssel - pyssel å så JUL


Vilka helger det varit!?!
"nästan" alla som ville hann jag dock med att fila & pynta naglarna på,
men det va några som hade svårt att förstå att inför helger som jul, nyår, alla-hjärtans-dag etc bokas ibland mer än en månad i förväg....
JO, jag brukar hålla vissa luckor lediga för att även de som "akut" slagit av någon tipp i någon bildörr, pulkabacke eller annan situation ska hinna få tid att fixas till men tro inte att det är roligt att behöva hänvisa till någon annan salong (speciellt när det inte finns någon i direkt närhet som jag vill hänvisa till)...

Nåväl, under första halvan av december så gick även alla lediga timmar åt till att tömma salongens lokal, efter drygt tre år så kändes det lite tungt men ack va bra det kommer bli framöver.
Min första ingivelse va ju att flytta till en gata lite längre från centrum, dock ändå central och dela lokal med en som tar hand om fötter - men vi båda kände en liten oro i magen om att vi kanske skulle få  lite svårt att acklimatisera oss till att behöva ta hänsyn till varandra och varandras klientel samt inriktning på verksamheterna....

Samtidigt så dök lite av "världens chans" upp men

men
men
jag kan inte säga mer än att "håll tummarna" för att de entusiastiska (stavning?) pojkarna som
har en sån briljant affärsidé och om allt går som det ska så kan jag inte få det mer centralt men inte förräns till våren...

Fram tills dess, så har jag bestämt mig för att fortsätta köra hemma.
Jag  tackar för alla erbjudanden om lokaldelningar, källare, friggebodar, gästrum etc men
så kul är det inte att flytta runt så nu sitter jag där jag sitter....


Hittills är det bara en kund som förvånansvärt, och helt utan anledning, sagt sig vara "livrädd" för att vistas i området som jag bor, detta till trots att hon själv bott bara en gata bort..... att jag försökte tala om för henne att jag INTE bor i det så kallade Kungshalll (eller Krim-hall som en del kallar det) utan att området heter "Emmatorp" ville hon inte höra talas om.... Detta va minsann Kungshall och hon va tvungen att få eskort till och från min dörr....
Ledsen blev jag, om du läser detta och du känner igen dig.... JA, jag tror faktiskt du märkte att du gjorde mig ledsen.... jag försökte men du slog bara ifrån dig och det är inte roligt att höra att någon ansåg att jag inte ens själv vet var jag bor (nog för jag har uruselt lokalsinne men).
Du  hade en väldigt stark åsikt, ville inte diskutera och då  tystnade jag om saken...
Kanske jag nu förlorar dig som kund,,,,, då är det bara att ursäkta och gå vidare

Annars har alla varit så goa och mysiga som alltid inför dessa storhelger och förutom den lilla dispyten ovan så tillhör även hon en av de goa härliga tjejer som passerar min väg då och då....


Julafton
jo, vi firade den här hos mig.... mamma, pappa barn....
god mat (tack Ine)
fina paket (tack Tomten)
härlig mysfaktor i soffan (tack Gary & Stewen)

Annandagen åkte sonen till Målerås och jag fortsatte med städning av lokal. dekorerade naglar och försökte även få en stund för mig själv då och då (en riktig bristvara)

Nyårsafton

det blir nästa inlägg.....

Todeloo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0