"You're doing it wrong"


Okej,  så här var det...

Lördagen gick långsamt så jag bestämde mig för att rensa ur mina garderober och ÄNTLIGEN få till det här med alla gardiner, dukar och skor, mera skor, och mera mera kläder som legat huller och buller i drygt ett halvår...

Så min teknik har alltid funkat förut;
Töm ut allt på säng och golv - torkar ur garderoberna och börja om!
Då blir allt fint vikt och färgkoordinerat såsom det ska va -visst?

Mitt i röran så kommer då han.... den smarte som bor här oxå... han som e så arg för att han fyller år i oktober och därmed inte ens får rösta vid NÄSTA val....
"Vad gör du, mamma?"
frågar han och tittar på vad som för andra kan ses som röra,
för mig är det "strukturerat kaos" för jag vet vad som ligger i vilken hög...

"Städar" svarar jag och känner mig som Karlsson-på-taket...
"You're doing it wrong" säger han, skrattar, suckar och går ut....

Känner mig som om jag önskat jag vore Karlsson-på-taket så jag kunde flyga bort med min propeller


Men fint blev det....
Nu är det jättefint i mina garderober.
Nu återstår bara frågan vad jag gör av resten som ligger kvar på säng, golv etc....

Nej blogga lite medans jag funderar....
Åh lite Facebook....

Toodeloooo


PS; har fortfarande inte hittat mitt durkslag så ser ni ett mörkblått Tupperware durkslag vandra omkring sökande efter sin husmor, ta hand om det och meddela mig.... Fick köpa ett nytt på Netto i väntan på att min gamla trotjänare dyker upp. För här äts det pasta i massor....DS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0