Salongen är ompysslad

Joda, efter mycket om och men så lyckades jag finna inspiration att ta tag i möbleringen på salongen igen... men det berodde nog mer på Anna än mig....

Vi småstartade genom att igår kväll möblera om mitt sovrum, trolla bort en dubbelsäng som upptog i princip hela sovrummet, och istället sätta en mindre säng på plats och få ett luftigt sovrum med garderoberna på vars en sida om fönstret. Imorse kändes det mer som en "walk-in-closet" istället för tidigare "en stor säng i ett litet rum". Jättefint blev det och jag känner mig väldigt nöjd.

 

Så idag vid lunchtid drog vi ner, först en snabbis förbi Statoil då Anna hade en mystiskt jättelustigt paket att hämta där.... oj vilka roliga saker i lila och turkost det görs....hmmmm

 

Anna tog tag i skyltningen och jag flyttade runt prytlar och grejer och vi hjälptes åt att dra runt borden så den traditionella ommöbleringen kunde göras. OM jag inte möblerar om ungefär 2-3ggr om året kan ju kunder tro jag fastnat i nåt läge.... inte jag inte....

Caroline C tittade in och passade på att förse sig med sådant hon saknat en tid nu, kul att se att hennes naturliga naglar håller, hoppas mina goda råd har hjälpt till.

När blodsockernivån nådde våra anklar så tog vi bilen bort till L2P-fiket, eller rättare sagt "Annas fik" för en låååånnngg fika med toast och sockerbombad snickersruta. Fick träffa pojk, efter pojk efter pojk.... den ena trevligare än den andra.... störst intryck gjorde nog ändå Andreas (nej han va inte dum), långt mörkt välskött hår i en snodd därbak, lagom nervös och lagom trött 24åring som avslöjade att han minsann alltid bott i Nybro....

Kan det va att jag själv saknar min 24 årige son som gör att mina moderskänslor vaknar så fort jag träffar dessa ungdomar av idag? vill bara ta hand om dem och tycker det är så fint när de faktiskt har ett jobb och man ser att de försöker göra så gott de bara kan....ack ack ack....

 

När vi stod utanför och tog ett "efter-kaffe-bloss" Anna och jag så såg jag ännu en gång vad jag länge funderat på.... NÅGON hade låtit sin hunds "popo" legat kvar på trottoaren.....Vilket jävla skitsätt....

Länge har jag funderat på då jag bland annat suttit på min balkong och studerat demsamma....

En och annan hundägare är rullstolsbundna - inget fel i det, absolut inte!

MEN ---- Wait for it - --

Har ni någonsin sett någon rullstolsbunden husse/matte plockat upp efter sin hund?????

NEJ, just det!!!!

och det är nästan omöjligt att de skulle klara det oxå, eller hur?

Så var finns moralen i det här?
OM du INTE vill plocka upp efter din hund - sätt dig i en rullstol!

För ingen i detta land skulle väl våga säga något om det, eller?

Joda, jag säger gärna till men vill nog inte ställa mig och ropa från en balkong....

 

Ja, det var ett av de många inläggsideér jag kännt jag måste skriva av mig.

Förhoppningsvis blir det fler inom kort.

Nu väntar en bra dvd och ostbågarna, kvällen är ändå lördag så då har jag även köpt mig en  CocaCola, eller Sola-Sola som Stewen sa när han var liten....

För dig som har tillgång, jag har laddat upp lite gamla och nya bilder på Facebook. Där kan man bland annat se Ine storlek stor-större- jättefet....

 

Kram och

Toodelooo

Ine

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0