Jag är mitt alter ego....

 

Har långt blogg inlägg i huvudet som bara skramlar runt....

Ibland undrar jag även hur mycket jag ska lämna ut mig själv på det här forumet, utan för den skull få eventuell ångest efteråt....

 

Nåväl...

Idag - en dag likadan som de flesta...

Klockan ringer efter att jag legat och tittat på den cirka en timme - ack va skönt det va när man kunde sova hela dagarna, det går inte numera....

Väcks flera gånger per natt, antingen för att jag behöver vända mig om och då känns höger sidan av, eller vaknar man av huvudvärken som varken tar sov eller annan paus...

 

Men igår fick jag höra att jag var duktig - det kommer jag leva ett tag på...

Idag fick jag höra att "åh va du e förberedd" - det känns bra att höra

Imorgon har vi ingenting planerat - DET SKA BLI SÅ SKÖNT

 

Stewen har äntligen träffat sin blivande kontaktperson - får se hur länge han blir kvar....

Min fasta punkt i Stewen-byråkratin ska sluta på grund av nedskärningar - F***N var är namninsamlingen och protestlistorna????

INTE FAN SKA MAN DRA NER PÅ BARNEN!!!!!!!!!!!!!!
Hade ALDRIG hänt om styret inte va så himla rött i detta Socialdemokratiska Mecka....

 

Ångrar bittert många gånger att jag lämnade Bålsta

inte bara för att jag trivdes med pulsen från huvudstaden utan för det faktum att jag då med största sannolikhet varit invald i kommunfullmäktige och då vurmat för barn, utbildning och omsorg

ATTANS vilken häxa jag kunnat vara när det gäller att trycka på och göra mindre röster hörda.

 

Idag kom jag på vad jag nu ska sikta in mig på att bli,

Jag ska

 

Wait for it

 

Bli chef (igen)

över

Wait for it

Nya Försäkringskassan!!!

 

Ja

De annonserar ju om att det är #NYA# Försäkringskassan så då kan de väl gå förbi alla turordningar, byråkrati etc och ge mig jobbet som chef.

Jag gnuggar mina händer och myser då det skulle va så härligt att få röra om i strukturen, förkorta ledtider, ändra extremt fåniga formulär, telefontider etc

Få leda dem in i tvåtusentalet där man faktiskt måste vara kompetent för att få jobba med det som man får betalt för. Införa system som inte jagar sjuka och lytta utan istället lägga krut på att verkligen göra besparingar i form av personal-omsättningar och jaga de som verkligen lurar oss andra skattebetalare genom fejkade uppgifter....

 

Men en tjej jag talade med idag sa att jag skulle INTE ta det jobbet utan istället
TA DET LUGNT

Nåja....va e en bal på slottet....suck

får väl fortsätta drömma.....

med värkande huvud och axel....

men imorgon blir det säkert en jättebra dag

FÖR

glaset är halvfullt!

Och

som Christer Björkman en gång sjöng;

Imorgon är en annan dag

Toodelooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0