Igår sprutor villiga och frivilliga


Jo det blev en tur akut till farbror doktorn igår...
vaknade efter en jobbig natt som störts av att min högerhand ej ville ha beröring ens av den mjukaste kudden....
Såg ut som en riktigt gammal tant när jag vaknade till liv, tumme, pek och långfingret va tjocka som grillkorvar och ville inte komma från "klo-greppet" de fastnat i....

Vet att jag har atros i tummen -även om jag inte riktigt accepterar det,....
Så med alla omslag i vädret så var det väl väntat....
Tur att det är lugnt  på nagel-fronten

Fick en tid på en gång till min vanliga läkarmottagning så jag for till Kalmar och fick en härlig kortison spruta rakt in i tum-leden (knölen  närmast handleden) - ont? jovars....

När jag ändå var där så  valde jag själv att ta emot spruta nummer 2, denna gång på höftbenet baktill....
behöver B12 tillskott var sjätte vecka -precis som många äldre.....

Nästa gång jag får en spruta vill jag ha en sån här;

För den ser kul ut.....

Nej jag är inte det minsta spruträdd - tur är väl det kanske
Men jag blir fundersam över att jag behöver sprutor och har krämpor som påminner mig om att jag faktiskt inte kan övertyga min omgivning att jag bara är 23 längre....

Attans oxå.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0