Eldig eller patetisk?

 

En incident (kan man kalla det så?) hände idag...

egentligen två-tre stycken men vi börjar från början...

 

7.30 hämtade jag Långa Anna (som oxå skaffat ett Kolmården, hihi) mot Kalmar för att åter prova lyckan bland alla garvade (nej de skrattade inte, jag menar att de hade varit med förr) loppis-försäljare på Sandra.

Vi fick vars ett bord och plockade upp, för Anna gick det ganska fort (tack för att du lyfte åt mig) men andra försäljare bara "störde" mig hela tiden (eller "hele-tiden" som mina två äldsta brukade uttrycka sig) genom att de ville höra prisuppgifter och KÖPA grejer av mig.

Detta var 90 min före loppisen öppnade!!!!

Så tack och lov fick jag in bordshyran och bensinpengar och det blev en och annan krona även under öppet tiderna. Extra kul att det gick en del som Stewen sänt med och han blir nog jätteglad av slanten som nu ligger på hans skrivbord.


Nu till incidenten;

skulle smita ut för att se om jag var röksugen - inget konstigt med det

glömde självklart tändare - inget konstigt då jag faktiskt inte röker så ofta längre

tittar runt bland försäljarna och ser att det finns nya t-shirt för 20kr/st och Stewen behöver fler så jag går fram och pratar med herren som säljer dem..... nåväl.... jag kallar honom herre... men...

Han ville visa att han hade en på sig, tog av sig koftan och

"wait for it" "wait for it"

frågade om jag ville att han skulle fortsätta ta av sig!!!!!!

Nej tack, harklade jag fram. Jag skulle egentligen bara höra om ni hade eld och visade min cigarett...

vad säger han då???

"wait for it" "wait for it"

-vi är så eldiga av oss - tycker du inte?

sen hör jag mig själv säga med dräpande men ändock len röst;

-Nej tack farbröder, jag är het som jag är och klarar mig bra.

Sen gick jag....

Var dock tvungen att gå förbi igen när vi skulle gå hem och då kom frågan igen;
-ville du inte se mer?
-nej men om du vill så kan jag ringa och fråga maken om vad han tycker om ditt förslag
-Ja gör det, han kanske oxå vill va med svarar den patetiska saken ....

Då gick jag ut....

 

Vill nog inte va där och sälja fler gånger...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0