Caroline tar över....


I alla fall för nåt dygn eller så...
(kolla in bilden längst ner i båda hörnen - vems dotter är hon?????)

Lägenheten har nu helts tagits över av fyra fnittriga tjejer... två blonda och tack och lov, två mörka...
Lukten av blekning sitter djupt i väggarna redan och jag kan inte sluta tänka på att den säkerligen druknar i parfym-doft under kvällskvisten imorgon....

Nåväl,
Min dag genomförde jag "nästan" som planerat.
Upp och hoppade (nej kanske inte hoppade men ändå) ganska tidigt och började vid halv tio tiden väcka liv i den kropps-kloss som kallas son... han rynkade som vanligt på näsan - då vet jag att han hört mig och e sitt gulliga vanliga jag.... puss Stewen.
Plocka, plocka och plockade lite till sen tog både jag och sonen itu med hans rum.
Pust och stön men det blev fint och ingenting ligger kvar under sängen och i garderoberna ser det oxå bra ut.
Stewen har varit ihärdig när han sorterat sånt som kan säljas och sånt som ska sparas, han börjar förstå att man kan inte hänga kvar vid för mycket saker av sentimentala skäl. Visst en födelsdagspresent är en födelsedagspresent, men om man inte har nytta av den så kan den omsättas till cash som man kan ha roligt förr....

Flickorna kom strax före halv tre - jag och Stewen packade snabbt in i bilen och for iväg till Flygfors.
Där tömde jag lika snabbt, hann bli riktigt irriterad på lokalfolk som tog upp hela trappan trots att de såg att jag bar och hade bråttom, dessutom tyckte de att det var jättekul när en liten tjej på fyra-fem år stack upp ett långt grässtrå i ansiktet på mig varje gång jag gick förbi, detta lät föräldrarna bero trots att jag sagt till både flickan och dom att jag INTE uppskattade det.
Nej, med bestämda steg gick jag förbi dem och sa högt och tydligt;
"Som sagt Marita jag håller fast vid att jag INTE tycker om barn"
Ojdå.... där inne stod visst mamman, men inte hjälpte det....
Mamman såg som sin uppgift att prata väder och vind med en mycket stressad Marita som inte fått arbeta ifred på hela dan......

När hon väl gick så ropade Maritas dotter Julia på Marita att hon skulle komma ut, jag gick ut och frågade om jag kunde hjälpa till då Marita låg efter och va väldigt upptagen...
"jag lovade att visa min hund" sa mamman som höll en väldigt fin tysk schäfer i koppel
"Nej du, sa jag, det får hon titta på en annan dag, hon har blivit så störd idag så hon har inte en chans att hinna ut för så en minut - hon ligger mycket efter i arbetet då vi öppnar imorgon."

Hörde eller såg inte den familjen mer under den här dagen....

Stewen som ringt pappa när vi anlände till Flygfors bad mig ringa honom.
Vi skulle träffas vid vårt gamla hus kom  vi överens om och när jag väl kom dit så hade han nästan fyllt sin volvo med diverse prytlar från garaget- superbra!!!
Jag konstaterade att det fanns lite mer att ta men annars (förutom ett par lådor böcker) så va det mest intressanta kvar inne i huset.


Själv hade jag bara en låda i garaget som jag skulle vilja spara, ett par ytterkrukor och sen kan allt säljas, slängas eller tas om hand om....

Eventuellt skulle Gary komma med lite inifrån huset imorgon....

Vi åkte till Flygfors igen (Marita kunde ju bara vara kvar till fyra så bråttom bråttom)
Lastade ur spinnrock, bord, cykel och ditt och datt
Gary va nog lite imponerad ändå över den fina plats jag fått.

Brunetterna ringer och frågar om jag kan hämta upp dem på byn när jag kör hem och det va ju helt ok då jag tänkt åka förbi salongen och hämta upp en del även där.

En tur på Systemet (nej inte jag) och Lidl sen hem...
Caroline och Maria fixade pasta carbonara och härlig grönsallad.
Vi gick alla igenom Carolines stora smyckes-kartong modell stor....
Nu sitter de i köket och spelar kort och jag inväntar att klockan slår 21.00 så jag kan se Big Bang Theory på tvn....
senar Boston Legal och sen sova sött på soffan
För imorgon ringer klockan vid halv 8
Dusch sen iväg till Flygfors

Åh va kul att få spendera två dagar med min allra bästa vän...
Imorgon kväll leker vi familj hemma hos Gary, jag sover där då....
Just nu känns livet ganska bra
Imorgon är en annan dag....

Och inte vågar jag tänka på hur det ser ut här på söndag, efter festen....
Men det är ju en annan dag...

Kram
Todelooo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0