Älgjakten är över nu jagas ljuset….

 
Imorgon är det transformeringsdax i skylten… tack och lov så har Emmy och Anna erbjudit sig att skylta om inför skyltsöndagen och vet ni vad? Jag tycker det är jätteskönt att slippa….

Nåja, det kan ibland vara kul men oftast inte

Jag messade Josefine idag - nu står jag inte ut med det tunga trista tagel som kallas hår på mitt huvud. Allt sedan mitt gästspel i Växjö som hårmodell har det varit ett rent trassel varje morgon, och då har jag ändå en massa produkter till hjälp… men men…



(så här ser man ut som nyfönad hår modell, not nice)

Blev lite inspirerad när jag såg vad Jenny gjort på Guldsaxen så nu blir det kort-are och förhoppningsvis något tufft med lite volym. Jag litar på Josefines omdöme. Kanske.------den som lever får se….. På tisdag träffas vi..--

Caroline va på cafét idag så jag var själv på salongen, men jag fixade dagens två kunder plus en drop in och dessutom så hann Emmy komma förbi en stund.

Men när jag skulle stänga så kom hon in som en vind - förvillande likt en liten bris…. Marita!!!!!


Äntligen fick jag krama om henne (mycket försiktigt) och byta några ord, inte fan har hon det lätt och jag känner så himla väl igen mig i hennes dilemman. Men va kan man göra?

Fika med Caroline, in på Willys och sedan var jag så illa tvungen och köra hemåt, attans va mörkt det är nu!!!!! Och vad har hänt med reflexer???? Ingen verkar kännas vid dem då de ej syns på vandrande, cyklande hundrastande folk som befinner sig i trafiken…..
Och så förvånas de över när olyckor sker?
 DDDDÖÖÖÖÖHHHHHH

Mitt ljus idag?

Jo det måste ändå varit (förutom mötet med Marita och kunderna) att pappa ringde för att höra att allt va ok med mig - det värmde. Kanske lika mycket som solen värmer på storebror som nu landat i Thailand där han ska vara i tre månader?

Kanske lika mycket som munkarna va varma som såldes på torget idag, men inte till mig?

Nåja

Nu ska vi inte överdriva men värmde gjorde det.

Men det gjorde inte ont i alla fall, ont gjorde det säkert när Caroline skar sig i tummen idag, och det va nästan i klass med de skador som DeDe brukade komma med efter hans tillverkning och tillskurning i läder….


(axplock av vad DeDe fixar med lite spill-bitar och en cigarett)


Nåväl nu är denna dag snart slut, imorgon är en annan, men inte annandag än….

 

Todelooo

Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0