Vi é blåsta i Målerås


Återkommer om rubriken....
Flitens lampa har lyst i snart två veckor i salongen.
Jag har fått en massa mer hår så jag är nu "kollegan med det stora håret" - Demi satte i ett sextiotal slingor för att göra mitt tjockare och fylligare. Att det trillade dit en och annan färgad slinga i rosa nyanser gör inte saken sämre :-)

C har jobbat, varit hos tandläkaren, shoppat och varit allmänt social - kul!

Vi har varit på en mycket lyckad mässa i Kalmar men trots att jag stoppade alla med kameror och talade om att ta bild på oss så hittar jag inga i skvallerpressen..... konstigt eller hur?

Nåja, valborgsmässoafton är lite olik förra året när jag satt barnvakt till sonsonen i Kungsängen. Stora sonen ligger ute i skogarna kring Västerås - denna gång utan sambo som e hemma och jobbar och är mamma.

Inga eldar så långt ögat nådde men vårtal etc som vanligt.
Nej, jag stannade hemma - talet hörs ändå bort till oss då vi i princip bor 30 meter bort från byns park.

Barnen sover fortfarande - C var på grillfest i Nybro igår kväll och jag tror hon hade trevligt och kul.
Själv har jag lyckats att få undan veckans stryktvätt och ska snart ner och börja tvätta igen så jag får ny.... Ja, jag vet att jag e konstig som gillar att stryka men det luktar gott, blir fint och tar man bara tillräckligt med pauser så funkar det trots axeln och nack värken.....

Va hos läkaren i onsdags igen....hmmmm.... hade förhoppning om att jag åtminstonde gått ner 1,5 kg under tre och en halv vecka som passerat sedan jag var där sist.... hur mycket va det då?......Inte nåt...... men å andra sidan hade jag inte gått upp nåt heller.....


nu
gäller
det....

Tills nästa gång vid midsommarveckan är det 6kg som gäller, bara jag kommer ihåg att det ska vara MINUS 6kg och inte PLUS så nja....kanske....

Nej ännu ett halvtrist inlägg, bäst jag slutar, måste fixa lite bland alla papper igen.... ännu en sak jag egentligen tycker är rolig... det blir så fint, luktar gott (what???) och tar man bara tillräckligt med pauser så funkar det trots axel och nack värk.... (var har jag hört det förut?)

Todelooo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0