Mycket händer och dax att visa fötter...



Det är fint med fransk manikyr även på fötter, eller hur? ovan är gelförseglade mallade tå och hand naglar.

Ännu en vecka har passerat på salongen. Denna vecka har dock dominerats av att jag åkt på en dunder förkylning med feber och extremt ont i halsen.... I onsdags fungerade det inte alls utan jag fick ringa de kunder som inte dottern kunde ta och boka om dem med hoptryckt schema som följd.

I morse ringde den stora sonen, han är på väg ner till sina barndoms miljöer för ett bröllop. Han lät lite nervös men vem skulle inte vara det? Han har inte varit där sedan han slutade skolan sisådär 8 år sedan....
Konstigt nog ringde han MIG efter vägbeskrivning..... han har nog inte läst min blogg som berättade om att jag inte hittade hem i vintras.....

Nu har veckan kommit tillända för min del, sitter i vardagsrummet och har en snarkande make i soffan brevid, en 12 åring vid sin dator och en dotter vid min stationära dator, de sista två har stökat i köket den sista timmen och fixat glass etc. Glass är jättegott när man har ont i halsen.....

Prao hade vi idag, hoppas hon kände att det var värt timmarna för vi hade egentligen inte mycket tid över till henne..... trist men kul för dagskassan....

Att ha ett lägre pris på "Drop-in" kunder har faktiskt blivit lite av en hit - kul tips att dela med sig till kolleger!

Jo så var det ju tävling igen på ett forum.... men tiden finns inte nu.... nästa  vecka är ganska full av studenskor och andra som vill va fina så vi hinner inte.... trist men det blir fler tillfällen....

Jag håller tummarna för DeDe med  familj imorgon -  tänker på min pussgurka....
Själva ska vi till flyget i Kalmar för att  prova någon form av bilracing....hmmm....måste lägga ner öronpropparna.... Dottern åker till Borgholm och jobbar
Å så är det springbrejk i kalmar.... men det är för ungdomarna...

Tills vi hörs igen.
Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0