Det e sommar i luft och sinne, trist med jobb som gör att man e inne....



Så nu har vårsolen på riktigt slagit igenom, men i skuggan är det fortfarande jättekallt.... brrr
På salongen har det jobbats flitigt och alla lediga stunder har fyllts av fika gäster och skratt fniss och spektakel av Demi och C.... ack  ack ack....

Vi har haft prao-elev den här veckan, riktigt söt tjej som nu är utrustad med både permanent färg på fransar och naglar med mönstrade tippar och gel förstärkning....
Idag var hon ledig då hennes mamma fyllde 40 men imorgon ser vi henne i lokalen igen, då för sista dagen som för hennes del avslutas med att hon får göra en minimanikyr på sin klassföreståndare, kul!

Dagens kunder var endast två till antalet men nog så tidskrävande.... först ut va M som tagit sitt förnuft till fånga och tog bort material hon fått satt av en elev utomlands och så fick jag sätta på nytt set naturella tippar (CNDs Performance) och lägga ny acryl - valde Magnetics Prestige som jag vet fäster där även annan acryl suttit. Efter att hon blivit lackad dekorerad och fin så hade drygt tre timmar passerat.... pust.... nästan tur att min lunchdate fortfarande mådde krassligt och ställde in lunchen.....

Nästa kund var trogna Lena - en nagelteknolog som får sina fransar förlängda av mig.... det kändes som det var evigheter sedan vi träffades men så kan man ju tycka när man saknar någon.... helt nytt set med singlar och flairs från Magic Eyes och cirka 40 min senare så "kändes hon som ny" och behövde inte längre känna sig "naken " som  hon säger att hon gör utan.....

Demi fick en bokning till på hårförlängning - försöker peppa henne om att sälja in mer men det är klart att det är svårt att "ta plats" om jag är i samma rum.... det är inte meningen men jag gör så gott jag kan för att låta henne få ta den plats hon behöver men kan inte låta bli att "hjälpa till".... ack ack ack...

Igår skolkar C från salongen och jag får ta passet själv, på lördag bär det av tll Orrefors där vi ska sälja både ditt och datt på så kallad "baklucke-loppis" ska bli kul...

Nej nu har jag testat min nya vita fina lilla mini-laptop så nu trycker jag på spara och inväntar delfinal två i årets begivenhet.... ESC såklart.

Todelooo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0