Skönt att den tredje i tredje passerat....


Den tredje mars skulle min lillebror fyllt 45 - han valde att försvinna långt före hans tid.... för ganska många år sedan nu, men för den saken skull är inte saknaden mindre, snarare tvärtom....

Han valde att inte skaffa några barn - men under de sista två nätterna har mina drömmar varit fyllda bland annat av hans två barn han skulle kunna lämnat efter sig....

Han valde att leva i celibat de sista åren - men på så sätt fick fler den stora chansen att ha honom som nära vän och kunna njuta av hans storhet - som vis föreläsare och underbar lillebror....

Jag saknar min lillebror, även om vi inte umgicks allt för mycket under de sista åren.... men vi visste alltid att vi fanns där för varandra - om vi behövde. Att vi älskade varandra för dem vi var - villkorslöst och utan måsten... Vi förstod varandra - många gånger utan att vi behövde uttala något visste vi vad den andra hade på hjärtat....eller ville... eller inte ville...

Jag har inte förlåtit min lillebror - att han själv valde att försvinna... hur kunde han göra så? förstod han inte hur ledsen och ensam jag skulle bli? Egoistiskt? ja men den som själv upplevt sorgen efter ett alltför snabbt dödsfall vet hur jag känner....

Kärleken är, spelades på hans begravning.... i texten hörs att "en ängel flög förbi" och det gjorde han....
Kan inte höra Jill Johnssons låt utan att bli enormt ledsen.

Men
Jag vet
Att han
finns här....
han flyger omkring hos mig, mina söner först och främst (tror mormor är mer hos dottern)
För den sista veckan har han "ängel-spökat", det vill säga att han utan att skrämts har spökat för oss i vår vardag....
Det känns tryggt, men jag är fortfarande arg....
Köpte en födelsedagstårta till honom idag, kanske han blir glad däruppe? kanske det var det han ville ha?
Eller kanske han bara ber mig vara mindre arg?
Men jag vill nog fortsätta vara arg på honom för efter den känslan kommer väl troligen ledsen, och det är värre.....

Idag sa någon att jag sa "många kloka ord"
I första hand tror jag mig då brås på min far....
MEN det är fel....
Det är ju min lillebror jag har det från
För utan hans input
Hans synsätt
så hade jag inte
sett vad jag många gånger ser nu

Allt har två sidor
och glaset är halvfullt
OCH jag VILL fortsätta vara ARG
för den "egna viljan" har vi fötts med
och ingen kan ta den ifrån oss.

Trist inlägg? ja men det är skönt att få ur sig
och det är därför jag har denna blogg....

För att lätta upp stämningen så kommer jag att utlysa en tävling under kvällen/morgondagen....
Todeloo

Kommentarer
Postat av: Caroline

Va fint...

2009-03-06 @ 12:52:03
URL: http://tellmewhy.blogg.se/
Postat av: ahahaaahaahaahahahaahaaahahhhahahahhahahahaaa

Vad hände med han då ?

2009-04-14 @ 16:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0