Coffe-Ine... älskar ordvitsar...


Idag har det blivit mycket kaffe....
Det är väl inte så farligt MEN MEN...
Det innebär även att jag blivit mer och mer röksugen för varje klunk....
Att vara rökfri efter att sugit i sig nästan paketet varje dag i 33 år och "bara" varit mer eller mindre rökfri sen ett halvår tillbaka så är det lätt att trilla dit...
Hade bestämt mig för att "få lov" att ta en eller två cig idag när jag ändå skulle luncha med vad jag trodde "rökande M"...
Hur skulle jag kunna veta att hon började med nikotin-plåster idag?
Nåväl, tre cigaretter senare så är jag full av samvetskval,,,,, jag vill ju inte vara rökare... och nu har jag ont i halsen....
ALLT, precis vad endaste bloss är kaffets fel... visst?

Åh så måste jag avsluta dagens äckliga rökintag med att snabbt som attan suga  i sig fimpen i paketet så jag nästan mår illa.... Bra! det lär göra mig mindre sugen efter fler.... cigaretter alltså....

Så nu går jag ut till den vidrigt stinkande altanen som är vår rökhörna, för här inne (harrine?) röker vi ute....

Har varit engagerad i unga tjejers rätt att få ta cellprov vid gyn-undersökningar ikväll, via sms.... OJ vad jag har mycket jag vill förmedla om detta!!
Har ni köpt rosa band i oktober? för bröstcancer?
Vilken färg har banden för livmoders-cancer? tänk tänk tänk... Nej, det finns inga!!! SKANDALÖST!!!!!

Nej, röka var det.... får akta så jag inte förrökar mig... hihi...
Todeloo host host..
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0