Sommaren är här och algblomning även på naglar?

Varför tar så många nagel-salonger semester över sommaren?
vart menar de att sina pågående kunder skall ta vägen?
Är de medvetna om att de ger kolleger i närliggande städer/byar chansen att prova på ny salong och därmed även tar chansen att bli av med stamkunder?
Tror faktiskt inte att de tänker på det .... men inte mig emot....jag tackar och tar emot alla kunder från vilken salong de än kommer från...
MEN.....
Det är INTE roligt när kunden kommer med fingrar som på bilden nedan och säger att
 "ja, det säger min nagelteknolog att man får räkna med att det blir grönt under materialet"
MEN VA FAN tänker jag..... men säger inget just då....

ALDRIG ALDRIG har jag fälltt en dålig kommentar om annans teknolog arbete, kanske på konstiga öppettider etc men ALDRIG om deras utförda arbeten, vi är kolleger och inte konkurrenter har jag alltid tänkt.
Men detta gör mig uppörd och jag vet först inte hur jag ska itu med det....
Den teknolog som fällt denna kommentar till kunden jag nu hade framför mig har jag många gånger rekommenderat då jag tycker hon är enastående på dekorationer och hennes bilder syns väldigt flitigt bland branschens tidningsomslag.... just denna kund hade fått sitt set satt cirka tre veckor tidigare men då inte av salongsinnehavaren själv så jag kände det lite oförtjänt att ringa upp salongen ifråga, annars tycker jag det är ett måste när man stöter på sådana här lika väl som man stöter på kunder som gärna lägger ett nedsättande ord om andra salonger.....

Nåja, denna kund blev rentvättad och ny tipp sattes på, turligen nog låg missfärningen -. som för den skull inte behöver betyda mögel eller svamp - i översta lagren av en ganska tjock naturlig nagel så det gick att fila ner. Men vad säger man?
"ja alla kan ha en dålig dag, något måste nog ha hänt vid rengörningen"
Kunden berättar att mitt upplägg med handtvätt och personliga filkit till varje kund inte förekom på någon av de salonger hon tidigare varit hos och det är faktiskt en ganska vanlig kommentar till kunder som kommer för första gången.

Det är inte dyrt att ha personliga filkit - det ger tillbaka i gott renomme om hygienisk miljö. Driver du dessutom skola i din verksamhet så behöver inte desinficerade filar gå till spillo då de efter desinfektion kan användas på träningshänder.... Mina filkitt ligger cirka 6 mån efter att kunden varit hos mig, det vill säga har det gått mer än ett halvår utan besök så desinficerar jag filar, steriliserar boxen och använder box igen och filar i utbildningssyfte.

Nej, nu känns det som jag predikar....
Nog för denna gång,
måste uppdatera facebook....

Kram till er alla som mäktar följa bloggen och nedan följer en bild som jag tycker visar exempel på hur många vill ha sina naglar i sommar.....
Todeloo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0