Helt vanlig lördag - i mitt liv

Tycker bilden e snygg....

Vaknade innan klockan ringde - halv kopp kaffe och den svårtuggade ostmackan (har jättesvårt med frukost men vet hur viktigt det är) och strax före jag skulle plocka ihop och åka så ringde C - hon var på väg hem från festen igår hmmmm.... Men hon ville så gärna berätta för mig hur det hade gått och jag är så glad att få va en del av hennes liv, om jag dessutom kan bidra med vad hon anser vettiga råd så blir jag så glad och varm....

Klockan 10 -som avtalat hämtade jag upp syster yster och så bar det iväg till salongen, syster fortsatte upp till torget och köpte fralla plus munkar medans jag gick in och föreberedde kaffe och fransförlängningen som skulle göras kl 11.

Det kom en drop-in oxå, jag hoppas hon kommer tillbaka! Lena - som oxå är nagelteknolog - fick fina fransar och vi hade en supertrevlig pratstund. Passade på att färga hennes ögonbryn och plocka dem lite oxå så jag hoppas nu att hennes fest i Emmaboda blir bra och att hennes ögon gör intryck. Glada nöjda kunder ger ju som bekant flera kunder, eller hur?

Efter förlängningen så fikade jag och syster, hon plockade hop liten present till vem jag ej kan avslöja - hon kanske är en av dem som följer min blogg, va vet jag?
Demi hoppade in efter sitt jobb, i ytterliggare en ny färg/frisyr kombination (ko?) Underbart Ceriset med svart underhår denna gång - intressant fast cerist med blont var snyggare. Vi pratade om att jag nu bestämt att fixa håret med extensions då det inte spelar någon roll vad jag gör - det blir inte tjockare.... så hon vet och förhoppningsvis köper hem hår.... hon hade lite bråttom idag men jag hann hälsa på hennes mamma innan hon försvann och så ses vi troligen på onsdag igen. - Kram Demi!!!! jag tycker om dig det vet du!

Sedan lämnade jag faktiskt salongen i systers händer (som hade fullt upp med stickningen hon hade med sig) och så ställde jag mig i ståsolariet i 6 min - hu va skönt!!!!

Tillbaks till salongen, stänga och låsa, upp till Willys och handla men dessförinnan ett par ord med A på MWS-skoaffären - hon kallade mig "Käck", det tar jag som en komplimang.

Sen var vi förbi Lidl oxå - hittade en fin liten väska med hundra - eller i allafall 20tal fack - som jag gav till sonen när jag kom hem så han hade att stoppa sina fiskedrag i. Hade köpt en hel del till honom upptäckte jag.... allt från choklad till väska.... bortskämd? nja.... kanske det....

Nu väntar sista framträdanden för Körslaget och jag rapar försiktigt av de varma smörgåsar som maken fixade, jättegott och halva njutningen sitter i att slippa göra dem själv, eller hur?

Känner mig lite sliten så förhoppningsvis blir det tidigt i säng, igår förändrades sonens sömnvanor- en riktig bra prestation... han är nog ute efter att klara målen.

Men som sagt, nu väntar teven....
Ska bli kul att höra hur Landskrona blev
och så undrar jag om det inte var idag som det skulle vara barnkalas i Kungsängen (sover han där?)
Å så måste jag ringa pappa imorgon - för jag känner att det är nog på tiden.... eller?

Till nästa gång,
toode

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0