Torsdag - en dag för fina kläder....


Tycker om bilden från CND... men det är inte jag....
Kände mig lite fin idag, kul med sådana dagar.
Vaknade som vanligt av makens alarm och senare av min egen väckarklocka och makens försiktiga "klockan är mycket"
Hade väldigt ont i halsen och för en sekund så trodde jag nästan att jag var sjuk - men jag rökte mer än en cigarett i går så där var förklaringen.... fy va dåligt av mig... skärpning...

Körde sonen till skolan och vände hem för att konstatera att om jag petar brasan full så hinner jag sova en timme eller så till, duscha och sen iväg till salongen... så blev det oxå.

Kläderna då? - ja de var ju de jag hade sparat till idag då jag och M skulle lunchat men  hennes dotter blev sjuk... men har jag bestämt mig så har jag så det var reafynd från topp till tå med grå kjol och lila kofta och nyinköpt sjal från Lindex... men jag kände mig jättefin och att jag var det bekräftades även av min syster när jag avslutade kvällen med att svänga inom henne och se så hon har det bra.

Fick en hel del gjort på salongen och maken och sonen var förbi och lämnade in de nyinköpta men allt för tajta jeansen till sömmerskan som ligger vägg i vägg med salongen.

Igår ringde jag C och frågade om hon kan vara min modell då jag tänkte delta i Nagelforums online-tävling med temat Kärlek - har jättemånga ideér men kan inte avslöja några här då jag vet att åtminstonde två stycken som oxå kan tänkas delta oxå läser denna blogg.... men  ideérna fick C att absolut ställa upp så hon kommer på måndag och stannar till torsdag - YIPPIEEE!! en modell till behövdes - det blir vår maskot som ställer upp, det är oxå klart.
Så nu gäller det att man får sista tankarna på tipp....

La min första beställning till NSI och Reni nu ikväll - ska bli så kul att få testa ytterliggare ett nytt märke - kanske det blir det jag konverterar till helt och hållet? glömde fråga om de kunde smyga med lite reklammaterial... men det blir fler mail tror jag.

Å så fick jag en snilleblixt som C tyckte va himla bra så det kör vi på! Jag sms-ar de kunder som inte hört av sig på ett tag och ger dem ett personligt erbjudande, typ Lindex/Kappahl etc gör. Så nu går mobilen varm, phu.... och tiderna bokas på, men vi är ju två stycken nästa vecka så det fixar sig.

Sonen ska praoa om nån vecka - på en tidning har han bestämt.
Nu måste vi ringa för att fixa plats - vad gör skolan då? suck....
Å gissa vem som kommer att få köra honom, å se till att det funkar, måste man berätta om honom  i förväg? Förberedda dem? för han är verkligen inte en vanlig 12 åring.... nej ack nej...
Han och maken tog just en promenad då han ville prata om skoldagen, det är andra dagen den här veckan han gått i skolan och jag ser det som en seger.
Maken kommer nog vara hemma imorgon då han fick gå hem på grund av rygg problem idag, sicken tur att man inte har de problemen - det hade aldrig gått så mycket som vi sitter i vårt jobb... hållningen är jätteviktig. Tackar mamma för att hon tränade mig och syrran i ung ålder att gå med böcker på huvudet, men så går vi snyggt oxå, även i högklackat.

Å med tanke på ergonomin så får jag avsluta nu, känner av axeln... men imorgon är en annan dag...
Kram!
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0