Slitet att jobba kvällspass

Hela dagen blir förstörd när jag inte har samlad dag utan börjar först på eftermiddagen....
Hade nån form av attack igår kväll när jag sent om sider gick till sängs, hade spenderat flera timmar vid bordet, tilandes på egna naglarnas nya tippuppsättning.... och när jag väl satt på sängkanten hade jag jättesvårt att komma till ro.
Till slut kröp jag upp bakom maken och somnade, vaknade nån timme senare av att älskling nummer två la sig på min andra sida.... det är knöligt att ligga på mitten....

Strax före sex ringde makens alarm och han vaknar i princip aldrig själv av den utan jag putta på honom och konstaterade att flera vridningar i sängen skulle inte hjälpa utan jag masade mig upp, trevande efter kortisonsalvan till min kliande hand.....

Har plockat, filat, eldat, bäddat, hämtat syster, fikat, lämnat syster, diskat och nu är jag egentligen ganska trött och min arbetsdag har inte börjat ännu....

Fick dessutom ett sms i morse av någon som jag egentligen inte vill umgås med längre under de premiser som hon tycks ha.... det är jättejobbigt när man verkligen anstränger sig för att säga ifrån och ändå blir överkörd när  en så kallad "vän" tar sig friheter jag just sagt inte vill att vännen ska ha.... hur ska jag få henne att förstå?
Men jag kan inte ta det här och nu utan det får bli senare....

Tog ingen röktablett igår då jag tycker jag klarar mig bra som rökfri, va röksugen i princip hela dagen igår  men stod emot, idag när syrran var här så funderade jag säkert en hel milli-sekund på att följa med henne ut, men det var inte svårt att stå emot. Duktiga jag!!!!

Nej, måste hitta lite ork och så bege sig till salongen, brukar bli jättebra bara jag kommer iväg, så blir det säkert även denna gång.

Usch va jag snubblar över tangenterna med de nya tipparna - kan de va för långa? NEJ inte möjligt, eller?
Ciao

Mina nya tippar är naturella så jag måste ju välja lackfärg... å vilket dilemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0