Livet leker?

Dagen har gått  åt till de datagöromål som borde ha gjorts i helgen....
Men helg är ju helg....
Så nu är alla papper som bortblåsta från skrivbordet, räkningar inknappade och allt snyggt och prydligt insatta i pärmar precis som det förväntas va hemma hos en ekonom (hallå! varför innehåller det ordet ko?)

S fick ett målschema av mig igår, kändes bra att han vet vad jag förväntar mig av honom och även vad han kan förvänta sig om han uppfyller målen, som inte är särskilt svåra men ack så betydelsefulla i vår familj.
Middagen idag bestod i hemmagjorda potatismos-plättar och snitzel, konstig kombination? ja men det är ju gott ju...
Tänker på Vänner avsnittet där Rachel ska göra engelsk tryffel men två receptsidor klippat ihop sig så det blir hälften tryffel (söt dessert) och hälften Shepards pie (köttpaj).... den som tyckte det var helt ok var självklart Joey som äter allt, vaniljsås - gott, köttfärs - oxå gott så varför inte tillsammans?

Trevligast var i alla fall att vi satt alla tre till bordet idag, S mål för veckan är att det ska ske minst 4 gånger fram till söndag.
Imorgon ska han gå till skolan har han sagt - Super! å så på onsdag oxå för då är det visst simhallen - dubbel super!!!!

Idag hade jag en del mailkorrespondens med bilddagboken.se om en text som en grannpojke lagt upp där han säger en massa skit om S min son.... Det slutade med att jag nästan föste ut maken med en utskrift och orden "Gå nu över" "du lovade att göra det för en vecka sedan" - 15 min senare var texten borttagen och bilddagbokens support kommer att hålla ögonen på grannpojkens account.
Det var konflikt nummer ett....

Konflikt nummer två är inom den närmsta familjen men för en gång skull så är det inte jag som är huvudperson.... men det är mycket nu och jag försöker i den mån jag kan att inte lägga mig i för mycket men det är tufft när man ser dem som står en så nära bli ledsna och upprivna för brutna löften....

Så har bitterheten satt sina spår i fler än mig....

S och jag såg ett program från medelhavet och bestämde oss för att börja samla till en utlandsvistelse utan G.... inte för att vara elak utan av den enkla anledning att vi varit på väg två gånger men bokat av då G är så fruktansvärt flygrädd.... Så nu har jag och S bestämt att vi två åker med C - min dotter istället... hoppas hon vill....

C och jag har smsat en del idag oxå. Koppleri- nej da men försök att få henne till Nybro måste jag få göra... ger mig aldrig....
Kom två sms från min son DeDe oxå, det är idag hans 23 årsdag och det ena sms-et lydde;
Idag blir jag 23 år, samma ålder som min mamma. Är det bara jag som tycker det låter konstigt?" Svar JA.... det är väl inte konstigt? jag kan väl inte vara äldre än så?
Jag längtar efter min son.... och sonson... så måtte det bli varmt snart och just idag när man suttit och knappat in elräkningar, sop/vatten/sot avgifter för flera tusen så känns det som om även pengaflödet borde vända mot mig istället för att rinna från men jag tar mig snart upp till den kungliga huvudstaden - va så säker....

Han e så fin min son.... när jag skulle föda honom hade jag en konstig idé som räddade mig från förlossningsskräcken,,, jag var övertygad om att bästa sättet att slippa smärtan var att dö i från den, så jag tänkte helt enkelt "barnet föds och jag dör".... detta var inte populärt när man var med mammagrupper etc men något som blivit som en liten anekdot som jag även berättat för DeDe.... så det var ju inte så konstigt att det kom ett sms ca en halvtimme före tiden han föddes som lydde; "för 23 år sedan ville du dö" - och jag läste det och log, lika mycket som jag för nåt år sedan mottog ett sms på hans födelsedag från honom där det stod "grattis på födare-dagen".... min pojk, min pussgurka.... mitt kött och blod.... TINTIN    T I N T I N - han förstår....

Ja ha så har även S upptäckt att jag bloggar, så nu blir det att hålla tungan rätt i mun - förlåt fingrarna i styr när jag skriver.... Men men  det är kul att veta att bloggen uppskattas (bara inte av skatteverket)
 
Säg var finner man handfatet där man kan "tvår sina händer"? är det när man passerat tröskeln och blivit "vuxen"?

Tills nästa gång.... toodeloo....

Kommentarer
Postat av: André

Hopp, Blir det Turkiet igen då? Ioförsig kan de ju va skönt att ni 3 tjejer drar på resa.

2009-01-20 @ 18:45:00
Postat av: Marita

Hej!

E"ko"nom å halva stan e skyldiga pengar??. Jag som ko mmer från BYN tittar in någon dag och predikar för dig om småländskt bondförnuft. Kram Marita

2009-01-21 @ 12:35:13
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-21 @ 12:48:48
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: 23a

Hej Matilda,

har tittat runt på din blogg, intressant.

Mer intressant hade varit att få veta hur du stötte på min...

Ha de gott,

Ine

2009-01-23 @ 18:57:56
URL: http://tjugotrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0