Micropauser och NipTuck

Ungefär så har söndagen sett ut för min del.
Fast hela dagen har ett stort moln av oroligt väder dimmat mitt inre.
Jag vet ärligt talat inte alls om jag gör rätt som ger dig ännu en chans trots att jag egentligen känner att det bara är att skjuta upp det som komma skall ännu ett tag....

Integritet talas det om - ett ord som börjar på INTE.... kanske det är nyckelordet? du vill inte....

Att inte acceptera och se vad som är fel, att inte bekräfta att en ändring är nödvändig, hur ska man då kunna göra rätt?
Att ständigt komma med ursäkter när jag ber dig att förklara - ska jag acceptera det?

Förklara för mig vad som håller dig kvar, förklara för mig varför jag ska välja att inte höra det jag hör när du väljer att göra mig illa, förklara för mig varför du inte kan tala med mig - om inte annat så för min skull....

Ge mig en bekräftelse på att det är mig du vill ha i ditt liv, och inte vem som helst som gör livet bekvämt för dig... Så kanske jag kan få bort mitt oväder, mitt dimmiga moln - som fortfarande hänger sig kvar.

Så är det och och så får det bli, som meterologen säger på tv4
Så är det med det som det är med det som är - som jag brukar säga

En ny dag imorgon, blir det ytterliggare en dag av besvikelse?
Eller har du denna gång insett skadan och sakta men säkert börjat vägen tillbaks till oss?

Den som lever får se....


Jag och sonen öppnar lotter en dag i Södra Parken med vackert väder
Det var då det... Nationaldagen 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0