Glad & 3vlig påsk

Bilden lånad från Magnetic Nagelgrossisten.com
Gårdagen blev både trevlig och givande.
Pappa, storebror och svägerska kom lagom när maten va klar, trångt men hjärtligt vid bordet och sonen förärade oss det stora nöjet att delta, noterade att det uppskattades av pappa.
Solen sken så när rökarna gick ut så bestämde vi oss för att ta kaffe och dessert i vårsolen istället för inomhus.
I samma ögonblick dök G&A med sin hund upp....har ej träffat G sedan annandagen så det var extra roligt!
Som tur va fanns det mat kvar även till dem så de åt och ingick i gemenskapen samtidigt som sonen tyckte det blev lite mycket så han bestämde sig för att dyka in i sitt rum och datorn. Han hade tidigare under dagen slagit i sin ena stortå rejält i en tröskel så halva nageln farit av, tur att mamma är nagel-teknolog med rätta verktyg och oxå förståelsen för att man faktiskt blir chokad av sådant.....

Det var super trevligt att sitta och småprata medans rulltårtetårtan som sonen gjort gick åt som smör i solen.... tur att jag även hade ställt fram smulpaj med rabarber och glass....
Alla som vågat smaka tyckte min mat smakade jättegott, trots att såsen innehöll oliver....hihi... och jag tyckte själv det smakade bra så kalla mig blåögd men jag tog åt mig komplimangerna (titta....ett ko-ord)

I vanliga fall så tar en familjemiddag hos oss nästan exakt 90 minuter från det att gästerna kommer och sedan går, igår tog det längre tid - det tar vi oxå som en komplimang!

Först gick bror och svägerska, sedan for pappa i Mersan och efter ytterliggare en pratstund så promerade G & A med hund bort till syster yster.... de lät bilen stå här så länge.

Snabbt satte jag igång att plocka undan allt, diskade upp det som ej gick in  diskmaskinen, satte maken på att torka  och sedan kunde både han och jag njuta av kvällen framför teven, det fanns inget att titta på men vi avlöste varandra genom att ta tupplurar.... runt midnatt gick vi alla till sängs...

Ja, en av de trevligaste långfredagar på länge.
Pappa nämnde innan han åkte att det skulle vara middag hos bror idag, så jag ringde och gjorde som de brukar göra.... jag bjöd in oss..... men jag var inte fräck nog att begära särskild mat till mig och sonen....

Så nu har jag stekt korv till sonen som lunch, segat hela förmiddagen.... och ska snart hjälpa maken få ut spel-utrustningen inför kvällens spelning och sedan går vi bort och äter kalkon. sonen stannar hemma....

Om det bara blir hälften så trevligt som igår så kommer det ändå vara gemytligt....
Ciao
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0