E det vår i luften?



Snödroppar, krokus och andra för mig helt okända till namnet vårblommor pryder gräsmattor och vägkanter - man säger att det är "vår i luften" - vad kallas de övriga elementen då? var har jag min om er ligger i luften? vad är vår?

Nåja... vårstädningen och ommöbleringen i saliongen är klar och numera sitter jag vid skyltfönstrets mitt och kan lättare vinka åt alla dem som stannar utanför och kollar skylten - de är ganska många och flera ser jag kommer tillbaka ofta för att se vad som nytt har hänt.... kul...

För två år sedan fick jag den stora äran att hålla vårtalet i byns park vid valborgsmässofirandet - vilken ära för en nyinflyttad stadsbrud.... talade om förändringens tid och nog för att det är mycket som förändrats den här våren...

Men nästan allt är av godo så det är bara att hänga med.
Ska om en timme väcka sonen som ska till skolan (han börjar inte förrän 10), själv sitter jag nyduschad och ska strax försöka få ordning på håret, och sedan en halvtimme i garderoben för att hitta något som passar väderleken. Skjutsa älsklingen till Orrefors, vidare in till salongen, förbi Anna på skoaffären som jag lovat fika hos idag (får ej glömma ta med Dumlekakor jag bakade i lördags) och förhoppningsvis så hinner jag förbi solariet för en kvart sådär, nu är jag vit och börjar känna lite kvisslor här och var, ajaj...
Senare så hämtar jag sonen, skjutsar hem honom och äter mellanmål och sedan åker jag och maken tillbaka till Nybro där vi ska träffa sonens skola för avstämningsmöte.... suck... sedan koordinerar vi oss med skolpsykologen... suck det är mycket nu.....

Igår fuskade jag när det gällde matlagningen, jag skrev till maken i ett sms att jag "solstrejkar" så förhoppningsvis så är det sol idag så vi kör hämtmat även idag.....hihi....

Men som sagt, håret va det ja.....

Verkar som datorn fungerar så fler inlägg är att vänta.

Tack för att ni orkar läsa och kommentera redan
Toodeloo

Undrar om korna kommit ut på grönbete än? hmmmm

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hämtmat! KINAKÄK!

2009-04-07 @ 15:15:54
URL: http://tellmewhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0