Inatt jag drömde

Har precis fått i mig första och enda koppen kaffe och familjen sover ännu...
Lite stök från källaren så C är kanske på väg upp

I eftermiddag ska vi till min syster som håller kalkonmiddag för pappa och min bror och hans fru kommer oxå vara där... inför middagen skall vi ordna desserten vilket jag borde börja med om nån timme sådär.

Det var minst ett år sedan mina syskon, pappa och jag delade matbord eller över huvudtaget befann oss i samma rum... känns konstigt men inte nervöst eller oroligt.

Jag drömde om sonsonen E inatt.... konstig dröm men jag ser parallellerna till vardagen så det är bara att hjärnan kokar ihop det på konstigt sätt;
Jag och C ringde på och de ropade "Kom in" från vardagsrummet där sonen A och hans sambo S satt, S satt ihopkrupen i hörnet och broderade! (1=C och jag på  besök....öhhhh tror inte det... 2=det är C som broderar just nu, har aldrig sett eller hört S göra något sådant)
Vardagsrummet såg lite annorlunda ut med bland annat ny soffa och betydligt luftigare än när jag sist var där, men jag vet ju att de sålt av lite möbler så det bör ju stämma...
Till höger i rummet var tre stycken barn i E;s ålder men jag kunde direkt se vem som var min egen sonson, men vilket hår han hade!! Jättekrulligt och långt, ute i topparna var det ganska ljust precis som det var ett halvårs sedan han blekte håret - men jag hjälpte ju C med utväxten igår så det var ju inte så konstigt att jag fick in i drömmen....

Han log mot mig och jag lekte en stund och han luktade så gott, precis som jag mindes att hans pappa gjorde när han var liten...
Sen vaknade jag till av att maken skrattande la armen på höften på mig..öh? men jag brukar låta när jag sover oroligt och det lugnar mig genom bara lägga en hand på mig och höften eller rumpan verkar vara makens favoritställe....

Jag är nog orolig för A och E..... har de det bra?
Hur gick den planerade middagen igår? Jag vet ju att värdparet inte gillar A och det är jävligt hemskt som mor sitta 50 mil bort och inte kunna göra något åt det - snobbigare Östermalms "wannabe" än S;s mamma får man leta efter.....

Ja, C är nu uppe och dagen börjar... ska se om magen klarar ett par droppar kaffe till och så ska jag sätta mig och lyssna på Magnus Carlssons låt som han framträdder med på nyhetsmorgon.....

Blir säkert nytt inlägg efter middagen..
Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0