Pärlan redo för ännu ett år


skyndade till besiktningen, som vanligt ute i sista minuten...
Vet egentligen inte varför men tror att det har med vårarna i skåne som gjort mig skrämd av Bilprovningen, de som känner till min historia vet att i slutet av mars eller början av april så va det alltid jäktigt att få alla lastbilar som skulle rulla i Sverige under ett halvårs turnerande, de va jäktigt att få alla i tid till Bilprovningen i Älmhult och sedan ok med inte allt för många två-or...
Varje år samma sak....jag är mer ängslig för bilbesiktningen än för min egen årliga checkup hos läkare, tandläkare eller va det än  må vara...

Nåväl, förra året så tog Caroline hand om det, nu va jag helt plötsligt själv...
Stewen skulle säkert på "Sheldon"-vis klara att köra bil men det vore dumt att få prick för olovlig körning bara för att man har en fånig mamma....

I sista minuten så...iväg,...
titta! en automat att checka in på - skönt att slippa personlig service?
så va det att bara köra in...
Hej
hej....
Titta gärna riktigt hårt och noga för jag vill inte ha några överraskningar, bad jag och jag såg att föraren som stod och väntade på sin bil vid sidan om tittade väldans konstigt på mig....
"kommer nog att göra dig besviken, kollar bara det som behövs"
ok, men tipsa mig gärna om du ser något som jag bör åtgärda även om det INTE behövs....
(Nu gick den andra föraren till fikahörnan för han hade nog hört tillräckligt mycket dumheter)

Jag fick gå  längre fram i bilhallen för att vänta in PÄRLANS checkup
Jaaaa duuuu säger den rätt söte kontrollanten
oj, tänker jag nu kommer dödsstöten.....
"va ska jag säga? det här ser man verkligen inte var dag"
Va..aa.aadå?
"en bil av det här märket och årsmodell ser man nästan alltid helt sönderrostad och med dåliga bromsar etc men den här bilen
"Är ÄLSKAD" flek jag in
"Ja, det syns... otroligt fint rostskydd under, däcken kunde va bättre men det visste du och du får inget påpekande på dem"
"tac....ck" viskade jag fram
"så va du klar och vi ses om ett år igen"
"Va de allt? fråga jag"
Javisst, här finns inga fel ingenting att tillägga...

Och detta har jag varit nervös för?
detta?

Nej skärpning Ine
För mig betyder nu bilprovningen
trevliga kontrollanter
inte så liberala kunder i bilhallar brevid
och en checkup av min pärla som
så väl behöver kollas

Så det e nästan att jag längtar till nästa gång...
ska det behöva gå ett helt år?
suck...
men gott att höra


Så nu rullar den ett år igen...
Fast jag vet att egentligen förvaltar jag den bara
för Caroline har nog siktet inställt på att mamma snart behöver ny bil så hon får ta över den
Nåja, vi får väl se hur det blir med det...

Todeloo
Ine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0