Ibland känns det som om...


skulle vilja va PowerPuffPingla...
Tänkte så många gånger under dagen som gick...
åtminstonde så tror jag att vissa av dem jag mött idag skulle önska jag hade lite av deras sötma.

Dagen börjar (för tidigt) iväg i sista minuten in till Kalmar där jag och bland annat representant från Arbetförnedringen skulle se över min arbetsrehabilitering, dessvärre så blir det nog aldrig mer heltid för mig.... varken som ekonom eller nagelteknolog...
Nåväl.... mötet har varit planerat sedan före alla semestrar men representanten från AF dök ej upp...
Nåja, jag fick en välbehövlig pratstund med min läkare och det resulterade ännu en tripp till piller-banken med hopp om bättre sömn och mindre värk.

Passade självklart på att bli stucken på baksidan av höftbenet av Anki så nu är man åter tankad med Behepan (B12)  och ska orka lite mer.

Efter mötet så var det raka vägen tillbaka till Nybro där nästa möte var på skolan.
Skolan var förberedda på min ståndpunkt....
Tur? Kanske men jag uppfattade det som att de tyckte det va helt ok när jag gav en och annan  känga till kommunens andra representanter då jag ej får det som tidigare lovats. Att fokus för oss måste vara att tillgodose Sonens motivation och skolans team möjlighet att få erbjuda honom inte bara "skolnärvaro" utan även de kunskaper i ämnen som han behöver eller åtminstonde har en möjlighet att välja efter högstadiet.

Att diskutera vem som ska betala och vem som ska göra är för detaljstyrt och inte relevant när Socialdemokraternas kommunalråd bara för någon vecka sedan står och "skriker" ut att
"I Nybro kommun finns ingen ekonomisk kris"  -  
HA HA HA HA säger jag... (som inte röstade på henne trots att hon va och knackade på min dörr)

Jag är duktig på argumentation men jag var riktigt trött och kände det som jag skulle vilja ha lite av PPPinglornas energi när jag tar en snabb tur  på Lindex  efter mötet...

DÅ ringer hon...
"jag ville bara höra din röst"
och det fick hon...
och jag fick energi

Tog mod till mig att kontakta någon jag trodde jag förlorat...
vi ska ses igen....väldigt snart....
vännen förstod att jag behövde det,
trots allt....

Kan iinte tänka på vad som e rätt och vad man borde....
MÅSTE  tänka på vad jag vill och  behöver, även om det gör mer ont  efter...

Hämtade sonen, hem och gjorde lite våfflor till mellis
Iväg till  7kgymnasten och fick ligga i dryga halvtimmen med akupunktur...
hela tiden hade jag mobilen i handen - vännen skulle ju höra av sig igen....
Ett sms kom.... men....
det var "bara" Emmy som bad mig fixa lite i tvättstugan  - självklart jag fixar.

Hem och möts av ett par båtar till skor, sonen hade besök av kompis som med lätthet hjälpt till att fylla taket med självlysande stjärnor.... yeah?

Värma mat till son och sig själv och nu sitter jag här...
önskar jag vore en  powerpuffpingla...
med lite power
lite puff
och varför inte
någons pingla?

Imorgon?
Ja, det är en annan dag...


en
helt
annan
dag---


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0