Bra vecka och nu gräsänka



Det har varit en bra vecka!
Norge vann - som väntat - melodifestivalen i Moskva, va vad det jag sa?
Så de hade dubbelt att fira på sin nationaldag den sjuttonde maj, hoppas Minna fick mycket dricks då hon jobbade i Oslo med hemma-limmad lillfinger....

Tisdag - kunder, både naglar och fransar och lunch med I-Lill, trevligt och lugnt men känner av min axel och fot allt mer, kanske ska söka ändå för det? och armbågen jag slog i för snart två veckor sedan vill inte riktigt fungera som den ska den heller, tur man inte är en bil för då hade jag fått körförbud på mig.... Eller som min läkare sa sist  "hade du varit anställd hade du varit sjukskriven" hmmm,,,, ska försöka ta vara på mig själv bättre.... och tappa minst 8 kilo.... och börja med  någon form av träning....hmmmm inte lova för mycket.... bara lura mig själv


I onsdags så skolkade jag från salongen och C fick  bossa själv, det slutade med att hon kom snabbt hem förr kyckling, ris och curry, dush och ombyte sen tillbaka till Nybro för fest med ett par tjejer som fotograferande tog sig igenom Kalmars gator och torg.... kvällen slutade visst på en soffa hos en svärsons-kandidat....hmmmmm
måste pumpa Demi imorgon då vi jobbar ihop.

I torsdags morse, tidigt, väldigt tidigt, ungefär då första mjölkningen av Ölands kossor görs så steg jag och pojkarna upp (C sov ju på soffa inne i byn) och vid 6.30 stack pojkarna till Orrefors för vidare färd med S;s klass till klassresan till Gotland. Skönt att vara pojkfri några dagar men saknar dem ändå lite grand.

Fredag - tänkt att vi skulle haft ett bord på Nybro torg som hade loppisdag men jag kände att det var ett alltför osäkert kort och tänk att min intution var så rätt....
Vi åkte in och solade som vanligt, stegade upp till torget där vi förväntade oss en sjö av säljande människor.....vad finner vi? kanske 10 bord med minst 8 som var så kallade heltids-loppis-knallar.... inte vår marknad precis.
Salongen fick besök av mycket stilig Marita med supersnygg kavaj och väst (hon behövde inte få den tvättad, attans....)
Tur att jag har Marita som kan rensa bland mina lacker så vi får prova nya färger - stort  tack min vän!

Å nu e det fredag kväll, C och jag har laddat upp med 10st DVD-filmer och chips och gott gott.
C har soffan och jag har favorit-fåtöljen med fotpall.
Eldat så det är varmt i stugan och varmvatten för morgonens dusch, tända ljus på bord och fönster, magarna fulla av kinamat - super gott.... solbrännan börjar kännas....C har inpackning i håret efter att jag än en gång tonat hennes hår mörkare, denna gång ljusbrunt.
Kan det bli bättre?

Talade lite snabbt med sonen i telefon för nån timme sen, tror jag ställde till mer än vad det gjorde nytta. Han var ledsen redan då jag ringde upp men pappa är ju med honom... så vad kan jag göra? måste sluta ha kontrollbehovet....
Det är egentligen inte rädslan för fobierna, exempelvis spindlar, höjder, trånga utrymmen utan rädslan över att INTE ha KONTROLL som sådana som jag måste kämpa med..... nej det får bli ett senare inlägg.


Är det någon mer än jag som tycker Apotekets Apolivia reklam ser ut som  ett filmat spöke?

Nej C väntar på att vi ska sätta på film nummer två och jag måste se vad som hände i korridoren, något ramlade strax efter att vi pratat om andar som vakar över oss....

Mer imorgon kanske?
Kram
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0