Igår en lång dag, men ledig 2 dagar nu!!!


Ovan bild är ett ax från mitt skyltfönster på salongen...

Igår onsdag började egentligen redan i tisdags.......
Jobb, jobb och lite mer jobb....
Före det var det en flyttrensning hos min syster "sex hus bort" så det har inte varit något ledigt här inte....

Tur att salongen fylls på med de mest underbara kunder som gärna pratar bort en stund medans jag får göra det jag tycker är otroligt roligt...... kan man ha det bättre?
tisdag kväll var jag och maken och städade mekaniska som vanligt numera två kvällar i veckan, så alla ni som säger att 
"det går inte att ha tippar när man städar" kan ju ta en titt på mina då.... OM jag bryter någon nagel (som då är för lång, för det är det enda skälet till att de går av) så gör jag det kanske en gång var 4-7 vecka, en tipp per varannan månad anser jag vara helt ok med tanke på att jag använder händerna så mycket, eller?

Igår var det två kunder, ett återbesök plus en ny kund som ville ha stärkning men mest glad blev hon över att jag lyckades få hennes missfärgade naglar vit/rosa igen..... hon hade aldrig använt baslack men kommer att göra nu.... det är så givande när man ser att kunden tar till sig det man försöker lära ut.... Kram H du vet vem du är och vi ses på

Temakvällen den 7/7 18.30

När jag jobbade så dök inte mindre än två kunder in som jag inte sett på minst ett halvår, de var bara ute och såg att jag var där så en i taget dök de in bara för att säga "HEJ"..... tänk va 3vliga!!!

Efter ordinarie kunderna så satte vi gnistrande ljus turkosa tippar på Demi - min hårkollega- Hon ska sjunga på Larmtorget i Kalmar ikväll där hon kommer ta sig  vidare i nåt som jag tror kallas Sverige toppen. Efter henne spelar Lars-Kristerz----jag måste ringa Carina.....
Demi blev jättefin, nu är hon turkos gnistrande och jag har samma gnistrande med ljus lila ton,,,.

Kvällen hade koimmit halvvägs när jag och Demi lämnade Coop, där vi shoppat lite.... och jag begav mig mot Borgholm för att hämta dottern, klockan va någonstans runt 21.30--22 när jag hämtade hennes nyckel på restaurangen hon jobbar på och gick till hennes nyfunna hem i "den vita stenen"-trädgården och började packa upp hennes kläder etc på rummet. KUL!!! faktiskt....
En stund senare kom hon och hoppade in i duschen och strax efter 23 begav vi oss mot Målerås, ett litet stopp på MacD så jag kunde få pommes som jag trånat efter i två dagar och sen hem till poikarna och soffan.... sköntx3

C körde hem och berättade anekdottern från hennes födelsedag, besöket av Hästveda och så sist men inte minst det faktum att hon bestämt sig för att sluta prata med hennes gäster.....eeh? hur ska det gå som servitris?
Lite förståelse för henne har jag då jag många gånger känner igen mig själv i kategorin "clumpsy".... men kanske hon tog det ett steg för långt när hon införde 12 årig åldersgräns på isvatten?
vad vet jag? jag är ju bara 23....hihi

Nej nu är jag lite trött på att träffa 4an varje gång jag vill skriva r så nu är det hög tid för att fixa återbesök på mig själv, sedan på C och fortsätta med tvätten....
För underbara Molly vaktar salongen idag ¨så jag kan umgås med dotter och son.... och vara ledig även imorgon när det är den årliga grill festen i byn.... mer om det kanske i nästa blogg....

Todelooo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0