Trevlig men smått jäktig dag


Nej det har inte varit fest på salongen... bilden är sedan ett tidigare evenemang... en av de temakvällar vi haft.


Kallt ute när jag klev upp, bilen frusen men kl 8 begav jag mig mot Ålem för att ordna upp lite bankaffärer, skönt att veta att man har allt under kontroll.
Eftersom jag hittar så himla dåligt i smålandsskogarna så höll jag mig till stora vägarna och är oxå medveten om att jag körde minst 8 mil i "onödan" men men va ska jag göra?

Därefter fick jag ett par ord med dottern över telefon och det var skönt att höra att det inte var allvarligare än så med läkarbesöket, phu...
Väl i Nybro så hoppade jag in och satte upp nytt visitkort på Netto (känner snart till samtliga anslagstavlors rensningar i byn) och handlade lite samtidigt som jag nästan blev nedbombad med sms och samtal  - kändes som om man va populär men det är ju en trevlig känsla.
Fick en superbra parkering vid byns torg - så mina reklamskyltar syns som sitter på bilens sidor.
Mötte upp M på för mig en ny salladsbar (okej jag vet att den funnits där men jag har aldrig ätit där)
Vilken super-enkel-skön människa M är!!!! skriver jag inte bara för att du troligen läser detta men du är en guldklimp, eller en perfekt distad gitarr om man ska prata musiker-språk.... för visst är det skönt med lite gnissel och inte bara putsad fasad?
Vi åt länge, Becca var förbi och visade sin nya? frisyr - påminde en hel del om den gamla tyckte jag men färgning och klippning var/är jättefin.
När röksuget blev för stort för M så klev vi ut i kylan och in på TorgEtt där jag inget skulle ha - men klev ut med två tröjor, en kjol och en sjal.... men det va ju halva priset på en hel del så det blev inte så kostsamt, ungefär vad en nagelstärkning kostar.... för er som vet....

Vi hoppade även in till Apå skoaffären så jag kunde se om jag kanske skulle göra mig av med presentkortet som jag fått av  syster yster eller syrrAn i julklapp.
Joda hon har både skor, strumpor (rosa som bara skrek på dig C) sockiplast till vuxna och sedan en hel del ursöta miniväskor.... men inte kan jag köpa fler? eller?
Nej men Anna visste vad jag behövde sa hon och plockade upp ur en låda hon fått samma dag ett par supersnygga skinn pumps i brun-beige och träklack.... super sköna... dock var minsta storleken som hon hade 36 även den för stor men proffessionell som A är så fixade hon ilägg så jag kan ha dem, hujedamig va snygga de är!!!!
Och bäst av allt var ju att de faktiskt inte kostade skjortan, eller det kändes ialla fall inte så när jag la till på presentkortet....

Jag hade stött ihop med A dagen före och lovade att dyka in idag och då kanske även ha tid för kaffe, det hade jag och M redan druckit men tror ni inte att A faktiskt tagit fasta på vår fikastund och faktiskt tagit med sig hembakat??? lite dåligt samvete fick jag allt när vi stod och mumsade i oss super-duper-goda mint petit choux (kan nån hjälpa mig  med stavning?) som jag hävdade å det bestämdaste att sådana kan man väl inte baka själv? Men det kan A

A;s dotter E kom in oxå så nu har jag äntligen hälsat på henne oxå - söt tjej.

M och jag tog en sväng förbi munk-ståndet som nu fått ett nytt namn #Dodon# M kan förklara....
Handlade även åt syster lite så ett stopp där - och en cigarett, jag vet och skäms men det var jättegott.... så kom jag hem.

Ingenting mer än en liten hög med handdukar och ljudet av tvättmaskinen skvallrade om att det varit någon hemma idag, trots att båda pojkarna svarade när jag ropade "hej" när jag snubblade in på trappen med alla kassar, godis etc.... suck...

Trött i huvudet men ändå rätt nöjd med mig själv har jag nu vilat på soffan några timmar, sms-at med dotter och syster, funderat lite på hur jag ska kunna överraska sonen som blir jämngammal med mig den 19:e och så har jag dessutom blivit servad av S knäckebröd med Svensk Edamer ost och mjölk...
Nu återstår någon dramaserie och sedan korsord.

Imorgon har jag planerat att det blir en hel del datajobb så jag är säker på att återkomma för er som ändå orkar kämpa er igenom mina inlägg.

Ses/hörs/finns då!
Ine

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej! Den dagen då du funderar på att utöka din verksamhet,eller ditt levnadssätt med något annat. Då har jag ett förslag!!! Du borde skriva böcker, inte om något särskilt utan bara om det dagliga livet.Du får till det med en sådan härlig humor och sådan kännsla! så nu får jag lägga denna till mina favoriter för jag vill läsa fortsättningen om den smått virriga medelålders tanten som är uti smålandsskogarna och kör bil.P:S lilla gumman Nybro är en stad och ingen BY. kram Marita

2009-01-16 @ 13:42:45
Postat av: 23a

Härliga underbara du....

Om du bara visste vad jag gått och "sugit" av välbehag på din härliga kommentar idag....mums filibabba!!!!

Vi måste snart ses igen.

Stor bamse kram

Ine

2009-01-16 @ 20:56:51
URL: http://tjugotrea.blogg.se/
Postat av: Marita

Hej! Det verkar fantastiskt roligt det här med blogg, sitter här på kammarn å väntar på ditt nästa inlägg.Det märks att vardagen är åter med alla ska å måsten igen.kram Marita



P:S naglarna sitter som berg,vill bara att en ska trilla så jag få gå å få min sköna behandling.

2009-01-19 @ 17:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0