Lugn dag i Mål-er-ås och återföreningar


Hittade denna bild på en annan blogg här på blogg.se visst är den bra? hoppas det inte gör något att jag lånat den.

Det har varit en lugn dag här i småländska landsorten, dagen är snart i Mål.... hihi....
Fredagar brukar betyda salongsjobb på förmiddagen men jag tog mig friheten att skolka därifrån idag då jag inte hade kund bokad och jag ändå ska åka in i morgon lördag för några timmar.

Fick sms från M som undrade om jag var inne, hoppas hon har tillfälle att komma förbi imorgon istället. Det var ju så himla 3-vligt sist.... (läs tidigare inlägg om lunch, sko köp etc).

Städat lite och tvättat lite, rensat färdigt min garderob och nu undrar jag vart jag ska ta vägen med de fyra stora kassar fullt fungerande kläder som jag nu rensat ut... en hel del Gina Tricot och Lindex men en del av plaggen är ju knappt använda så min tanke är inte att kasta dem i första hand... några ideér någon?
Sonens garderob skall oxå uppdateras men det blir svårare och svårare att hitta byxor till honom, han vägrar ju knappar.... men vill ändå ha tuffa kläder... en ekvation som är svår att lösa även för en som läst ingenjörsmatematik.

C ringde efter att läst bloggen - tack! skriver inte mer om det för jag kan nog aldrig skriva vad som förväntas vara rätt....

Många runt ibland oss finns som har svårt att släppa det gamla, eller?
Har du inte mött någon som du känt för länge sedan och funderat om de fortfarande finns kvar i de årtionde som ni kände varandra?
Har du varit på en klassfest - återförening? slagits av den lite pinsamma chocken av att kompisar då beteer sig lika dant nu, flera år senare? utvecklas inte?
Jag har själv varit på två återföreningar, en med klassen som jag gick 1-6 i, jag var supernervös inför den, inte bara för att jag visste att jag skulle möta de som under åtminstonde 4,5 år tillhörde de som mobbade mig både psykiskt och fysiskt - nej jag har inte glömt....
Rakryggad, nykter och med självförtroendet i topp men en puls på närmre 800grader stegade jag in på skolgården och såg den ena "fågel-holken" efter den andra bland både tjejer och killar - ----- va skriver jag? bland både kärringar med mormorsknutar, stickade koftor och velourbrallor och killar som tydligen tyckte det räckte med att tittat på duschen för att vara tillräckligt fräscha för fest.... sicken känsla.....

Jag gjorde succé förstod jag inte bara under kvällens gång utan har hört snacket efteråt, och jag är så stolt över mig själv att jag faktiskt kunde infria mitt eget löfte att bara tala med dem jag tyckte var värda att prata med och att vänligt men bestämt ifrågasätta varför de som inte önskade tala med mig under skolåren skulle vilja ha något intressant att säga mig nu, efter så många år?

Det blev en och annan avsnoppning typ;
- Harrine, ÅÅÅÅÅhhhh va kul att du kom!!!!
- Märkligt att du tycker det (Ine)
- Ja men vi visste ju inte om du kunde komma ner från Stockholm, vad jobbar du med?
- Varför undrar du det? är du själv arbetslös? jag har inget jobb till dig....(Ine)
- Men hur är det hur många barn har du? är du gift?
- Hur så? har du inget eget liv? (Ine)


I den stilen fortsatte det, och vet ni att det kunde ta upp till fem tio frågor utan att den som frågade fattade att jag drev med dem.... jag bara mös mer och mer.... och gick hem först av alla med orden;
- Nu går jag då "fylleslag" av det här slaget tillhör enligt min mening tonåringar, och så har ni ju något intressant att tala om resten av kvällen - MIG!!!! gokväll.

Det är aldrig trevligt att trycka ner andra människor, men i mitt fall så är detta sätt det enda som fungerat då jag aldrig tidigare fått konfrontera mina mobbare.
Just det faktum att jag själv varit utsatt gör att jag varit otroligt uppmärksam på mina egna barns skoltid, jag vet att C gick mycket själv på rasterna, DeDe hade det bättre förspänt men S har riktiga problem med en del killar i sin klass och jag har både talat med rektor, lärare, pedagoger och föräldrar. Har även varit i kontakt med bland annat bilddagboken.se för att få bort ofördelaktig text från en av S;s så kallade klasskamraters hemsida.

S hade registrerat sig på Friends och fick idag en pin med röd text "HEJ" - från reklamen ni kanske sett om killen som får ett rött hej efter en massa svarta mindre vackra ord....
Jag vill oxå gå med, och gärna göra ett slag för att andra skall oxå stödja denna kampanjen mot mobbing.

Tänk om vi oxå skulle starta en kampanj mot mobbare på bloggar?
BlondinBella, Gynning, Rosing etc skulle då ligga pyrt till eller? har fortfarande inte läst någon av deras bloggar.
Men Charlotte Perelli har idag lagt upp en videoblogg som är värd att ses på.... kul text och bra småländsk tjej som vågar bjuda på sig själv - inslaget gäller ett nummer med After Dark....

Nej jag har spårat ur lite
Dagen är snart i Mål och helgen stundar, det är redan mörkt ute och tvsoffan väntar. Är det körslaget eller Lets dance på fredagar? Vilket ska man somna till ikväll? Det är bara Magnus Carlsson respektive Laila Bagge och Daniel Da Silva (ej samma danspar dock) som är värda att lyssna eller se på.....

Hörs imorgon när jag varit på salongen, som snart är helt städad..... känns skönt
La en beställning på nagelolja etc idag men fick inget paraffinbad då dessa var slut.... får försöka nån annanstans.

Mötte SL igår och fika och hujedamig vilka nyheter hon kom med, men det får jag ta en annan gång...

Kramis
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0