Den dagen klar

Så är man hemma igen efter dagen på salongen.
Imponerade och förvånade mig själv genom att stöka bort julen på salongen. Tänkte först bara ta bort julpyntet inne på salongen men rätt som det var så krälade jag emellan tomtar och tippar i skyltfönstret - så nu är julen borta från Nail-Lash! - skönt

Måste hitta nytt tema till skylten, den ser ganska kal ut nu, men det brukar alltid bli lätt prytligt där så det kan ju vara en bra kontrast (börjar på ko) som omväxling.

Dagens enda men för den skull inte minsta kund kom som hon skulle och jag valde att växla material på henne, det vill säga ta bort gelen som trots allt inte gillar dessa temperaturväxlingar som kan bli i detta kalla väder till acryl av samma märke som jag just filat bort på mig själv..... resultatet blev bra och ytterliggare två kunder kom in medans vi höll på, den ena för att säga "hej" och den andra för att inhandla ett av de supersnygga lacken från  ett av de märken jag exklusivt säljer.

Körde ganska lugnt hem genom mörka smålandsskogen och väl hemma så hade maken gjort "ont-i-magen" mat, översatt ris och korvragu.... DeDe har för många år sedan döpt om den till ont-i-magen mat för man äter alltid så mycket att man får ont i magen.... (undrar om det finns några kola kvar sen igår hmmmm?)

Det var trevligt för båda maken och sonen satt till bords och vi åt tillsammans, verkar inte så märkvärdigt men det är det i vår familj.
Nu har jag dukat fram lite saker på bordet i  vardagsrummet och ska strax sätta Creatives Eclipes naturella tippar på mig själv, för jag står inte ut med känslan av att känna mina egna naglar även om det är en trendigt fin längd på dem. Man blir så himla känslig på Hyponychium när man troget haft tippar i sisådär 22år.....

tänkte bara knappa lite först då tangenterna ej störs av långa naglar.....

Får väl se om jag kan plåta resultatet....
Imorgon kommer det bli kvällspass på salongen men hon som kommer är en otroligt söt och trevlig tjej som jag dessutom erbjudit att dela lokal med då hon är utbildad SPA-terapeut och massör.... och bara 19 år.
Å så ska jag och CK titta på en lägenhet i Nybro som kanske man skulle kolla in med tanke på dottern....?

Ciao

Fulla av kola eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0