Sportlov och lugnet råder


Alla hjärtans dag kom och gick, tulpaner i rosa jag fick!
Jag älskar tulpaner - det vet han...

Det är sportlov denna vecka i Småland, det är ovanligt lugnt på bokningar oxå, vilket egentligen är lite konstigt. Men jag vill minnas att jag var lika förvånad förra året, nagelbygge och exempelvis skidåkning är kanske inte direkt det man tänker på som en lyckad kombination....

Passar på att vara hemma även tisdag (vanligtvis är det ju måndagar som är min "lediga" dag) men det finns en hel del att komma ifatt med på hemma och skrivbords fronten så jag har att göra.
Igår fick jag mina fönster putsade, Wiiiiii!
Och såg ni (som bor i närheten) hur mycket vackrare vädret blev på förmiddagen igår?
Nya gardiner kom upp först sent igår kväll, samtidigt som jag kastade ett öga på nystarten av "2 och ½ män" - en serie full av ironi och sarkasm....

Jag och sonen gjorde chokladbollar - mest sonen faktiskt.... jättesmarriga....
Var förbi syster-yster oxå och idag tänkte jag åtminstonde ta kontakt med resten av familjen, åtminstonde far och bror....
Messade DeDe i förrgår och försökte ringa honom igår - som vanligt utan resultat...
Sms-ade lite med C igår och det blir nästan varje dag nu, små hälsningar men det är ju allt som behövs.

Måste kolla in blocket om nya annonser på lägenheter i Borgholm dykt upp till C;s sommarboende...
Å så höra av sig till IH, JM, och och och....
Nej, en kopp kaffe vid teven, prata lite med sonen och ta allt i det lugna tempot istället.
Nu när jag fått en extra dag hemma.

Åh solen skiner över Aborrberget....
Todeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0