Lördag igen



Vaknade först av familjen, strax före halvåtta... Det är lugnt med morgontimmarna för sig själv....
For iväg till salongen för dagens två kunder och sen en tur på torget, tankstället och livsmedelsbutiken och så hemåt.
Hade köpt både bakelse, semla (finns det något godare?) och längd så jag svängde förbi min bror före jag åkte hem. Jag trodde mig veta att pappa skulle vara där och jag hade rätt! Det var uppskattat att jag hade kaffebröd med mig, men semla och bakelse låg kvar i bilen...de var ju tänkta till pojkarna hemma...

En pratstund, en snabb kopp kaffe och fyrtiofem min senare var jag hemma. Pappa är mer och mer avslappnad numera,undrar egentligen va det beror på... men kanske lika så bra att inte fundera på....

Nu är det knappt en timme kvar före melodifestivalens deltävling i Leksand, nummer tre i ordningen... har lyssnat igenom bidragen (har hunnit fixa stuvade makaroner och hemlagade platta köttbullar med gräddsås oxå) och nu e vi lite oense jag och S om vilka som går vart.... makaroner och köttbullar vet vi vart de tar vägen men nu tänkte jag på låtarna....

Molly - som jag tycker är för ung gör ett bra framträdande och kan därmed ta sig till andra chansen?
EMD - där spelar nog ingen roll hur det låter eller går, de har fan-club i rätt ålder som är starkt röstningsbenägna, gillar dock inte de allt för stora höga hattar de har....
BWO - egentligen skulle jag vilja skicka dem till Moskva av den enkla anledningen att de där skulle bli lika utskrattade som den isländska tjejen blev häromåret.... Alexander Bard (som var med i någon nyhets-soffa och skulle starta något politiskt, varför ger man honom media-tid?) är ju lika iögonfallande som en påse sågspån på isdans.... Fast han har mycket bra historia som sing/song writer - håll dig till det Alexander för där är du en klippa men låt dig inte falla i frestelsen att tala om annat.....
Maja Gullstrand- minns vi henne från Fame Factory? är du osäker nu så blir du säker när du  känner igen hennes röst, den är oåterkallig.... söt rar låt men tyvärr mer hemma på svensktoppen än i ESC
Velvet - Richard Engfors är kanske för varm i kläderna? för det är väl han som står bakom kostymeringen?
Sofia - gått mig kallt förbi....
Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - låten minns jag inte mycket av men vad som sitter i minnet är hans inslag i The Voice morgon radio tidigare i veckan och han var så ödmjuk och verkade så reko så jag hoppas på honom.....
Mickael Rickfors - har vi inte hört den förut? Och jag kastar kanske sten i glashus som lever ihop med en 56 årig musiker som säkerligen hade velat delta om han fick frågan men ska vi inte låta de unga komma fram? vad har medelålders rockare här att göra? även om de tillfrågats och tjatats om att de ska delta?

Så; BWO och EMD till Globen
Molly och Rigo till andra chansen....
tror jag

Nu är det bara 40 min kvar och dax att plocka fram godsakerna.... fast sonen sa just att det räcker med tio minuter för det...
Så då skriver jag lite till...

Vad gör vi imorgon?
Bakar Muffins? vi måste ju ge det ett nytt försök, eller?
Denna gång utan varm choklad som jag fortfarande har blåsor i munnen efter.....
Eller kanske något annat bak?
Eller slappa och micropausa?
Eller gosa.....

JA, det blir toppen!
Vi kan börja träna ikväll....
Nu är det bara 38 min kvar....
Toddeloo
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0