Ine har In-fluenser....nej, influensa ska det va...


Kommer inte ihåg att jag drabbats av det tidigare.
Små-lett lite åt dem (inklusive min man) som vaccinerar sig mot den....
Men sent ska syndaren vakna.... och så kanske jag är lite anti mot vaccinationer då jag själv är allergisk mot de flesta och även allergisk mot penicillin.... CAVE PC heter det visst, något jag alltid får uppge till läkare, sköterskor etc.....

I lördags började det med en otrolig huvudvärk som inte ville ge sig trots Panodil och Ibumetin.... febern kom på natten, tack och lov att man orkade se Melodifestivalen.... :-)

Söndag, måndag gick i ett töcken med täcken och filtar (lite finurligt ordval eller hur?)
Tisdag ringde jag min läkare som sa; "du behöver inte komma hit för vi skickar bara hem dig med Panodil och Ibumetin, du har influensan. Febern kan hålla i sig upp till två veckor och du bör inte vara ute bland folk den första veckan" - tack för det, sparade mig cirka 150kr och 12 mil körande....

Ringde min pappa som jag träffade just i lördags för jag anser att man bör vakta om de äldre, han blir trots allt 75 i maj och en influensa kan ta rätt hårt även om han för övrigt har god hälsa. Han tackade för omtanken men berättade att han ALLTID vaccinerar sig (men där tycker jag inte det är så fånigt....)
Min bror som har hjärtproblem som jag oxå träffade samtidigt som pappa i lördags blev oxå uppringd, men han hade klarat sig -tack och lov. Det är ju alltid något fel på honom så det kanske inte hade märkts av....

Idag, onsdag, är första dagen som jag fått lite gjort....känns jätteduktigt att skalat åtta stora potatisar, tagit upp laxbitar ur frysen och påbörjat vad som ska bli middag.... detta tog mig dock fyra timmar och en paus med stort lass glass emellan men det är gjort.

Min lille älskling kom iväg till skolan idag! JIPPIE!!! både maken och jag jobbade en del med det redan igår kväll, han fick dessutom sova lite extra länge imorse och han blev väckt av mig, han verkar föredra mitt sätt framför pappas - men men....
Jag körde honom till skolan (det är brukligt) men var helt slut när jag väl kom hem igen, sovit, plockat lite i sonens rum och lägligt nog stod dammsugaren redo så nu har han det fint när han snart droppar in.... pappa hämtar.....

Men orken går upp och ner, och just nu är den på väg ner igen så jag avslutar nu och återkommer vid nästa Panodil intag som kanske piggar till mig lite igen..... för jag vet att ni undrar vart jag tog vägen....

Jag har så mycket att blogga om, så lite ork....
Och nu tänkte jag ringa dottern innan sonen kommer hem...
Och så vila lite...

Ja, jag ska krya på mig, tills dess så har premiären för salongens skylt "stängt på grund av sjukdom" hängts upp av IH.... tur att hon har nyckel, synd att hon inte kunde ta mina kunder, men det är ju mestadels akryl nu och det har hon inte gått klart utbildningen för.

Men kunderna är ombokade, lunch-dejterna avvaktar tills jag mår bättre - längtar M, det vet du!!! och tack för ditt godis som fått mig att må lite sötare,,,,,

Nu micropausar vi en stund......zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Ine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0