foto foto och åter foto....


jag bad och bad om att få bli tagen på kort, detta var resultatet...

idag var jag och C på salongen igen... först var vi dock en liten billig runda på Lindex  och inhandlade lite strumpor och smått och gott, inga kläder i stort dock.
Förbi Cafe Paus för inköp av fralla och semla sedan öppnade vi salongen och satte oss och fixade naturella tippar på C i lagom längd. I går fixade jag mina trots att jag ville vänta på det nya materialet men orkade inte slå emot fingertopparna så trots att maken ringde och sa att paketet väntade hemma så blev det nya på mig med annat material. C valde som vanligt gel och det är ju bra då hon kan fixa återbesöken själv, bra för min del oxå då det var ett tag sedan nu som jag jobbade i det materialet. Fina blev de och vi fixade och donade så vi kunde plåta lite när Demi dök upp med kameran vid halv två tiden. Redan vid kvart över tre var jag dock tvungen att sticka på möte på kommunhuset men C och D var kvar och fotograferade för fulla muggar, Cs kamera fick vi inte igång så det blev att  helt låta D styra över bilderna.
Maken fick snällt ta av sig på överkroppen när det var dags för mina naglar att plåtas då jag i väntan på bebishand valde att symbolisera kärlek med min hand på hans bröst och i hans hand.... kompositionen blev bra men jag är inte nöjd med naglarna så vi får se om det blir någon att skicka in till tävlingen... har därför valt att inte lägga upp någon av de fotona här då de skulle diskas i sådana fall....

I går när vi kom hem så var det rena julafton att se vad paketet från Reni hade för överraskningar, jättefina produkter och det ska bli så kul att redan imorgon få testa den luktfria acrylen på en välvillig prov-kund....

Dagen avslutades med att jag, dottern och fotografen gick till kinarestaurangen och åt tre små rätter under en hel massa skratt och skoj, vi gjorde av med alla kolhydrater genom alla goda skratt vi fick..... det var än det ena en det andra som fick oss att skratta som bara tjejer kan.... Avspända tjejer med god humor... även om mycket handlar om kor och killar...

Imorgon åker hon hem igen, men inte förräns eftermiddagen. Nu stundar sängen och vi kör in redan tidigt för att hinna kund, lunch med Marita och sedan ville C ha grönt glitter på sina naglar innan hon vänder till Skåne igen.,...
suck det blir tomt men tiden går fort och snart är det dags för henne att jobba på Öland igen och då känns det närmre till henne.

Men nu är jag trött så läggdags, torsdag jobba, fredag ledig och lördag skall jag få hjälp att skylta om i fönstret på salongen. Då sätter oxå spektaklet Melodifestivalen igång igen, något som alltid samlar den lilla familjen som blir kvar i Målerås - undrar vad jag ska hitta på för gott att äta till.... kanske toast skagen.... eller ostbricka.... hmmmm den som lever får se....

vi hörs snart igen,
todeloo

Kommentarer
Postat av: Stewen

Förstår det har varit lite jobbigt för dig.

2009-02-07 @ 12:28:22
URL: http://stewen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0