Det var några dagar sen


Men tro inte jag legat på latsidan, å nej!
Har jobbat, sett till att C kom med tåget efter ännu mer fotografering, jobbat igen, solat, handlat och haft helg med familjen.
Lördagen var kundfri och jag "skolkade", men jag hade ju å andra sidan varit inne 7 dagar av 8 i veckan som gått.

Nu måndag kväll har både Melodifestivalens första deltävling varit och resultatet - nja inte riktigt vad vi trodde men vi får väl se. Förväntar mig mycket av Måns- mums-mums...nästa delfinal....

Idag var första dagen som sonen hade prao i byns glasshopp... och han fick även prova på att måla glas, hoppas han får ta med sig något hem - jag är fortfarande lika tokig i Mats Jonassons glas, gillade dem skarpt långt före vi visste att de gjordes just i Målerås som vi nu bor i.
Lämnade sonen vid shoppen kl 10 som överenskommet och for iväg på bank och andra ärenden som måndagar alltid försvinner åt.... Hade talat med I på telefon strax före så när jag kom hem och allt var inpackat så slet jag mitt hår för att få igång nån dator så jag kunde hjälpa henne som var helt utan dator att söka lägenhet... det brådskar....
Det är aldrig roligt när en relation går i kras men jag tror mig veta att hon gör det rätta nu, kanske han tänker om? men det första steget är ju att acceptera felet, innan dess kan det aldrig ske någon förändring.

Innan klockan slagit 12 så hade sju sms kommit från sonen, det är lite småjobbigt ibland.....
Visste att han skulle äta lunch med pappa men det var visst inte till stor hjälp tyckte sonen i det åttonde sms-et.... det hann komma två till men det handlade om att han skulle bli hämtad.

En tipp flög i väg under stor smärta igår, det höll inte att flytta det engelsk-inspirerande skrivbordet med tipparna, kan ni tänka er? annars så tycker jag Renis material är superduper-bra.
Så jag lagade tippen och satte igång och lackade..... när sedan maken kom hem så fixade jag lite kyckling med krämig sås och ris och sedan blev det att fästa lite vita pärlor på den lackade vänsterhanden....
Både jag och sonen modellade i skenet av kökslampan och jag tror nu att jag har bilden till tävlingen, "less is more" heter det ju så det är ingen extrem-dekoration men ändå kan man klart se att temat är kärlek.....

Imorgon kommer Demi in till salongen - vi ska snacka salongsideér - kul!!!!
Å så kommer I in med maskoten - och talar om hur det gick med samtalen om lägenheterna.... det måste ordna sig!!!

Salongs-ideér, fanns det inte en tjej som skulle in i lokalen tänker du? jo, det fanns men tråkigt nog så var hon inte riktigt på samma linje som jag så jag har (tyvärr inte från henne själv utan en lojal kollega) hört att hon nu vänt sig till en annan salong och där oxå talat om mig i inte så goda ordalag.... Men den salongen hon valde var en jag själv brukar rekommendera om jag inte kan ta emot kunder - så jag vet att hon blir väl omhändertagen. Kanske deras personkemi passar bättre ihop, vad vet jag? tråkigt dock att hon inte kände att hon kunde tala direkt till mig utan valde att gå till någon annan..... men livet går vidare, eller?

Vet ni va? jag såg ett avsnitt av "The Hills" idag och där sa de något så bra....;
- Livet är hårt
- Ja, så köp en hjälm


Visst är det så? men utan motgångar så kan vi inte tillgodose medgångarna, eller hur?
Vi hörs/ses snart igen
Todelooo

Kommentarer
Postat av: Marita

Pust! har inte varit här på länge å läst. Men det är en halv bok. Härligt liv du har väldigt omväxlande.Nu förstår jag vad jag själv behöver när jag läser din lektyr.Jag behöver FRITID!!!.Tittar runt salongen någon dag till veckan. Kram Marita

2009-02-10 @ 00:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0