Min syster tog min dotter---


Snyft snyft....
hade bett C väcka mig innan hon skulle köra till Hässleholm med min bil idag, trodde nog hon skulle sova till halv nio/nio tiden men inte....
Blev väckt strax efter halvåtta då hon säger
"-Mamma  :-) moster kommer för hon behövde åka till Sölvesborg så hon lämnar sin bil här och vi tar vår bil ner"
-mmm, svarar jag och va ganska vaken då jag redan tidigare vaknat när maken gått upp och jag hört C och G talat om brända skivor.... tror inte de pratade om rostbröd....
-"jag sa att det skulle bli för krångligt att ta mosters bil så jag sa att vi tog vår men hon är redan här så vi åker strax" fortsatte hon i mild ton
-Jag kommer, och återigen -vig som ett kassaskåp- slängde jag min lekamen över sängkanten och i tanken var jag redan igenom första kaffekoppen....

Min syster AB (hujedamig det blir svårt att hålla isär alla som har A som begynnelse bokstav i namnet men jag gör ett försök, har tre med initialerna AB....) skulle ner och stötta särbon som visst stött på patrull inom familjen, inget svårlöst får man hoppas.

Så nu har de åkt.... snyft snyft..... det är som när C var liten.... jag hann inte mer än komma hem till AB eller mamma för den delen utan att jag genast blev fråntagen C.... hon är ganska unik! gör ett bra intryck på folk!

Så nu är de på väg till Sölvesborg, sen kör C till Hästveda där hon troligen spenderar dagen som fifty/fifty familjemys och taxi chaufför - PASSA på när du har bil! det är helt ok för mig och jag känner igen mig i mer än vad du tror!
Imorgon (om hon klarar att vänta så länge) så drar hon till M i Hässleholm och ska runt på diverse aktiviteter, som visst avslutas på något ganska lugnt ställe (typ ett sånt jag vill ha i lokalen i Nybro som nu står tom) och sen på söndag först styr hon kossan mot Småland igen.....

Måtte timmarna gå fort till söndag för jag tycker det ska bli så kul att träffa Doris.... som är en hund .... ingen fisk från "hitta Nemo", ingen kossa från "Bolibompa"... bara en hund.....

Nej nu väntar The Voice och jag ska vakna till ordentligt, jag har massor av lite halvtista göromål idag som jag tänkt passa på att göra när C är borta, börjar väl med att städa av hennes krypin - fast hon håller fint själv.... ska bädda med matchande lakan till C och M  men undrar hur Doris ska få plats?

Det blev tomt när du åkte gumman men nu ska jag börja dagen..... och om några timmar tänkte jag ringa din bror för jag saknar honom något otroligt...... hoppas hoppas HOPPAS H O P P A S han kommer med E till julen, men jag anar att det inte blir så...

Toodeloo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0