Konservativ börjar med ordet "ko"

Varför gör man inte mer när man ändå är så irriterad?
Och varför skriver/säger man "man" när man menar jag?
Så jag börjar om;
varför gör jag inte mer när jag ändå är så irriterad?
Gör något åt min situation? eller är det det att det inte bara är min situation utan flera andra är inblandade?

Jag är så trött på att vara den som alltid gnäller och tjatar.... så DJÄVLA trött.... men ingenting, precis ingenting händer ju....
"jag ska ändra på mig, jag ska göra ett försök"
NÄR FAN DÅ????????????????????? här händer ju för fan ingenting och har inte gjort på tre år!!!

Men det är klart, jag får skylla mig själv kanske?
För om man gör det man alltid gjort så blir resultatet alltid detsamma som det alltid blivit förut - eller hur?
Så jag sa att jag inte ville tjata, inte ville gnälla och sa att jag skulle inte göra så på ett par veckor utan verkligen ge honom tid att "ändra sig och försöka" - vad händer? PRECIS FAN I MIG ÄNNU MINDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle tro det inte var möjligt men det har bara blivit ännu sämre, vad till och med psykologer ser som en kärleksförklaring rycker han på axlarna åt och bara tycker jag är fånig.
Han ser på de enstaka händelserna istället för att se hela "paraplyet" av problem och jag hör dagligen;
Men det var ju bara idag, just nu, just då - det är ju inget att bråka om
Va fan! VAKNA! KARLDJÄVEL!!!!

Jag har sagt att det inte fungerar att bygga ett äktenskap på enbart bra sex utan andra saker MÅSTE oxå funka, det gör det inte här.
När toan måste städas - då är det jag
När toapappret är slut - då är det jag som byter, vet ni, att om hans handduk har hamnat i tvätten (gissa vem som såg att den var smutsig?) så istället för att ta en ny handduk tar han MIN och hänger på sin krok.... när de nya handdukarna är bara en meter bakom honom!!!!!!!!!!!!!!!! där ligger de nytvättade (av mig) och nymanglade (av mig) men han kan varken ta sin svartgråa handduk att hitta tvättkorgen och ersätta den med en ny utan tar istället min, va fan är det för jävla sätt???

När "kylskåpet gråter" - fylls det av mig som själv ser till att det handlas - vi kom ju överens om att handla varje tisdag- en gång följde han med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det var nästan två månader sedan!!!!!!!!!!!!!!!!!
När dammet döljer färgen på träslaget på våra möbler - så dammas de av mig
Listan kan fortsätta i oändlighet men jag tror ni fattar - han gör ingenting- precis ingenting
Men han jobbar ju heltid kan man få till svar, va fan sysslar jag med då?

I mitt nästa liv ska jag bli född till man;
jobba 7 till 4 komma hem och då ska middagen stå på bordet, kvällstidningen skall ligga vid soffan där jag efter middagen kan läsa den i lugn och ro, somna lite innan kvällens alla nyhetssändningar börjar som  man måste se för vädret skull (det kan ju ändra sig under kvällen), framåt elva tiden går man och lägger sig i rena lakan i sängen som är bäddad av frun och bara när jag vill har jag något vilt för mig i sängen...
För så lever du nu, inget ansvar inget delaktighet i familjen eller intresse av något annat än din egen vardag....

Och den vardagen kan du snart, snarare än du tror få leva någon annanstans, för jag är inte lika ko-nservativ som du, jag är mer liberal och välkomnar förändring om det leder till något bättre. Jag lever mitt liv som om inga band håller mig till dig, så länge du inte stör mig allt för mycket får du vara kvar.... tufft men sant. Jag har slutat bry mig - vilket säkert även C märkt men förståndigt nog inte kommenterat (titta ett annat ord som börjar på ko)

Jag är trött på att "försöka", trött på att höra tomma ursäkter, och jag behöver inte ta dina anklagelser du börjat ge mig där du ger mig skulden för de fel du åstadkommit.... tufft men sant...
Jag tar inte heller det faktum att så fort C är  i närheten så spelar du den perfekte äkte mannen och pappan -jag vet vem du är! du kan inte lura mig som delat ditt liv troget (ja det var bara du som varit otrogen) i snart tjugo år!

Nej jag hatar dig inte - tvärtom - jag älskar dig - men "tyar" inte med dina later längre
Kanske jag känner annorlunda en annan dag, som kommer (oops "ko") snarare än vad jag tror....
Kanske jag då gör något istället för att knappa detta irriterande inlägg? kanske inte....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0